Hlavní obsah

Byl králem Česka i Evropy, teď si chce podmanit svět. Český pilot spřádá plány na atak mezi elitou

Praha

Pyšní se titulem mistra Evropy (2013), čtyřikrát slavil titul českého šampióna v rallye, přičemž minulé dva roky nenašel na domácích tratích přemožitele. „S motivací nemám problém. Pořád chci vyhrávat a být nejlepší," ujišťuje před startem další sezóny čtyřiatřicetiletý automobilový závodník Jan Kopecký.

Foto: Zdeněk Sluka, Právo

Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 na trati Barum Rallye.

Článek
Fotogalerie

Příští týden při Rallye Monte Carlo vstoupí se Škodou Fabia R5 do sedmnácté sezóny v rallye. Debutoval v roce 2001 se Škodou Octavia na Šumavě. O necelé tři roky později slavil první výhry při závodech mistrovských rallye v Třebíči a Příbrami. A v další sezóně se stal poprvé českým šampiónem.

Zisk titulu domácího mistra bude pro zkušeného pilota hlavní motivem i v letošní sezóně. „Chci získat titul potřetí v řadě, završit hattrick. Určitě nejsem uspokojený a přesycený dosavadní šňůrou, nejde pro mě o rutinu," ujišťuje Kopecký v připomínce jeho spanilé série.

Body z Číny chyběly

Vždyť na domácích tratích dominuje už dva roky v kuse. Od nasazení Škody Fabie R5 jen vítězí. „Člověk nesmí nic podcenit. Jistě je mojí výhodou, že znám zdejší tratě, ale v našem sportu může i minimální ztráta koncentrace znamenat veliký problém. Navíc mě pořád baví vítězit," směje se Kopecký.

V minulé sezóně se mu při startech v mistrovství světa dařilo atakovat čelo průběžného pořadí kategorie WRC 2 a prakticky do úplného konce byl ve hře o titul. Jenže doplatil na zrušení asfaltového závodu v Číně. „Tam bychom si hodně věřili na vítězství a ty body nám pak chyběly," krčí rameny Kopecký.

Chce se ještě posunout

Právě touha po úspěchu na mezinárodní scéně je dalším z motivů, proč nepodceňovat starty na domácích tratích, které představují mimořádně pernou průpravu na boje v mistrovství světa. „Chtěl bych se posunout ještě o stupeň vpřed. Pořád mohu ve své třídě prohánět nejlepší," nepochybuje Kopecký, jenž v minulé sezóně ovládl bitvu v Katalánsku a přidal druhá místa na Sardiini, Korsice a v Německu.

„Chtěl bych závodní životopis vyšperkovat titulem z mistrovství světa," netají Kopecký, jenž ve světovém šampionátu debutoval už v roce 2002 při startu v Německu. Aby naplnil sen, je odkázaný na nominace ze strany továrního týmu Škoda Motorsport. „Při současném stavu, jsem rád za místo v továrním voze. A budu se rvát o každou šanci," říká bojovně v připomínce faktu, že před sezónou skončil tovární tým Volkswagen a v nejistotě se na krátkou dobu octl i úřadující světový šampión.

Reklama