Hlavní obsah

Kopecký se Škodou psal třetí výhrou v řadě historii. Famózně jel i navrátilec Kresta

Zlín

Zápis do dějin! Jan Kopecký pilotující Škodu Fabii R5 ovládl víkendovou Barum rallye Zlín, přičemž nejprestižnější domácí soutěž ovládl potřetí v řadě. Nikomu v historii se dosud stejný kousek nepodařil. Pětatřicetiletý jezdec má ze Zlínské soutěže celkově už šest vítězství.

Foto: Josef Omelka, ČTK

Jan Kopecký, Pavel Dresler během rychlostní zkoušky Biskupice na 47. ročníku Barum rallye Zlín.

Článek

Během úvodní etapy se bitva o prvenství rychle zúžila jen mezi Kopeckého v továrním stroji týmu Škoda Motorsport a Rusa Lukjaňuka pilotujícího Ford Fiesta R5.

„Na vybraných zkouškách se nám někteří kluci přiblížili, nicméně na dalších ztráceli," krčil rameny Jan Kopecký. Jeho rival Alexej Lukjaňuk litoval jezdecké chyby a porouchané posilovače řízení. „Ztratil jsem zbytečně patnáct vteřin. Mohlo to být mnohem těsnější," tvrdil.

Třetí očekávaný účastník bitvy o triumf Václav Pech se nakonec cílového praporku vůbec nedočkal. „V sobotu jsem udělal dvě chyby a vypadl z boje o první místo, i když musím přiznat, že Kopecký s Lukjaňukem jeli strašně rychle. Tudíž jsem se snažil koncentrovat na bitvu o třetí místo. Věděl jsem, že bude klíčové neudělat chybu, protože naše rezerva nebyla veliká," říkal Pech po sobotní etapě.

V neděli jej však defekty pneumatiky donutily ze soutěže odstoupit. „Měli jsme defekt, pak další. A už jsme neměli rezervu. Bylo jasné, že do servisu bychom nedojeli po čtyřech kolech," posteskl si Pech.

Kopecký ovládl šest z devíti měřených úseků úvodní etapy, která jela v pátek v noci a v sobotu.

V neděli dominoval pěti rychlostní zkouškám ze šesti. „Snažil jsem se eliminovat riziko defektu, jet rychle, ale s minimální mírou rizika," vykládal Kopecký, jenž při posledních sedmnácti startech na českém území vždy odcházel jako vítěz.

Lukjaňuk měl opět problémy s posilovačem řízení, a tak se koncentroval na dovezení vozu do cíle na stříbrné příčce.

Tuhou bitvu sváděli o třetí příčku Tomáš Kostka s Romanem Krestou, oba pilotující Škodu Fabii R5. Ještě před poslední zkouškou vedl třiatřicetiletý Kostka, ale o osm let starší borec se zkušenostmi z mistrovství světa na posledním testu dlouhém dvacet dva kilometrů porazil svého švagra o šest vteřin a při návratu do soutěže po třech letech za volantem Škody Fabie R5 slavil třetí místo. „Šlapal jsem na plyn, co to šlo. Jel jsem agresivně. Jako blázen. Jo, musím být blázen," smál se v cíli šťastný Kresta.

Barum Czech rallye Zlín, závod seriálu mistrovství Evropy a mistrovství České republiky v automobilových soutěžích:
1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 1:56:15,2,
2. Lukjaňuk, Arnautov (Rus./Ford Fiesta R5) -55,5,
3. Kresta, Starý (Škoda Fabia R5) -1:22,8,
4. T. Kostka, Kučera (Škoda Fabia R5) -1:25,8,
5. Kajetanowicz, Baran (Pol./Ford Fiesta R5) -2:06,4,
6. Griebel, Kopczyk (Něm./Škoda Fabia R5) -2:08,3,
7. Koči, Schovánek (SR/Škoda Fabia R5) -2:31,4,
8. Valoušek, Havelková (Škoda Fabia R5) -2:51,6.

Reklama