Článek
Štajf v minulém roce i s navigátorkou Markétou Skácelovou absolvoval Shiraz Rallye v Iránu, a pak Al Dhaid Rallye a Fujairah Rallye ve Spojených arabských emirátech. „Měl jsem možnost potkat se s jezdci jako je třeba Nassir Al-Attíja. Soupeřil jsem s ním o vteřiny, a dokonce jej na několika rychlostních zkouškách porazil. Tehdy se začala rodit myšlenka návratu na Blízký východ v kompletním šampionátu," vysvětlil Štajf.
Postupně jej čeká vystoupení v Jordánsku, na Kypru, v Libanonu, Iránu, Kuvajtu a Kataru. „Ve startovní listině jsou samí specialisté. Tamní šotolina je proti evropské odlišná, vlastně jde o pouštní zkoušky tvořené z velké části pískovým podkladem. I proto je hodně složité najít adekvátní prostor k testování," lamentoval Štajf.
Starty v neprobádaných destinacích nesou i jiná úskalí. „Složitá je navigace, protože se hodně jede v otevřeném prostoru. Když člověk udělá chybu, netrefí sice žádné stromy, ale zase jde pětkrát přes střechu," krčil rameny.
„Rozhodně chceme v exotickém šampionátu na stupně vítězů. Naším trumfem by měl být vůz, protože Škoda Fabia R5 je na šotolině excelentní," připomínal, že v barvách týmu Racing21 bude mít k dispozici dva vozy z mladoboleslavské továrny.
Jeden je určený pro závody v exotických destinacích, druhý pro domácí tratě. „V Česku chceme být nejlepším z dealerských týmů. A ideálně se pohybovat v elitní pětce, což je při očekávané konkurenci hodně smělý cíl," připustil Štajf, jehož čeká jubilejní dvacátá sezóna v roli soutěžního pilota.