Hlavní obsah

Loprais po triumfu v Maroku nespí na vavřínech. Už zbrojí na Dakar

Karel FeltSport.czPrávo

Senzační vítězství v absolutním pořadí i mezi kamióny na Morocco Desert Challenge doslova nakoplo jezdce Aleše Lopraise i tým lidí kolem něj. Vývoj Tatry Queen 69 jde správným směrem. Český pilot vše podřizuje přípravě na Dakar 2019, dokonce vynechá i Silk Way Rally, jak prozradil v rozhovoru pro Sport.cz a Právo.

Foto: Sport.cz

Aleš Loprais na Morocco Desert Challenge.

Článek

Už před startem jste říkal, že na Morocco Desert Challenge, která se jede i po tratích bývalého afrického Dakaru, jedete testovat. Nakonec jste vyhrál nejen kategorii kamiónů, ale také absolutně. Když se za soutěží ohlédnete. Je pro vás výsledek tak velkým překvapením?

Pořád beru tenhle triumf jako překvapivý. Skutečně jsme jeli především testovat v náročných soutěžních podmínkách. V Maroku se nám potkalo všechno, jak mělo, nebo jak nejlépe mohlo. Když se soutěž vyvíjela dobře, auto perfektně fungovalo, tak jsme zatáhli, takže z toho byl nakonec tenhle výsledek, kterého si opravdu hodně cením.

Znamená to, že nyní je Tatra Queen 69 optimálně naladěná?

Svým způsobem ano, skvěle zvládla jednu z nejnáročnějších rallye na planetě. Schytala toho ale hodně, takže děláme velkou repasi. Některé změny, které jsme po Dakaru udělaly, se osvědčily. Je na co navázat, udělali jsme pořádný krok dopředu.

Co bylo oproti Dakaru nové a zůstane?

Především tři věci. Jednak řízené turbodmychadlo s obtokem, intercooler chlazení a podvozkové nastavení. Těch změn je ale samozřejmě víc.

Blíží se start Silk Way Rally, jejímž jste tradičním účastníkem a dokázal jste ji i vyhrát. Nebudete na startu chybět?

Tentokrát ji nepojedeme. Chceme udělat důkladnou repasi motoru i dalších věcí, provést ještě jednu změnu, kterou si zatím nechám pro sebe a celkově auto ještě víc vyladit, aby bylo spolehlivé a rychlé.

Takže před Dakarem už žádnou soutěž nepojedete?

Chceme ještě startovat na jedné africké soutěži, možná něco absolvujeme v Evropě. Hlavně se ale soustředíme na práci a testování. Bude také záležet na finančních možnostech. Vše podřizujeme Dakaru 2019, na který se musíme maximálně připravit, čímž rozhodně nechci říct, že v minulosti bychom něco zanedbali, ale mnohem víc času a energie věnujeme důkladné přípravě, abychom nemuseli nic honit na posledních chvíli.

Říká se, že ani důkladné testování samotný závod plně nenahradí, z toho obavu nemáte?

Nemám, protože spoustu věcí máme odzkoušených, jen je potřebujeme optimalizovat. Víc se také věnujeme zázemí a vylepšení servisu, který je velice důležitý. Pořídili jsme například nový doprovodný kamión s hydraulickou rukou. Náš tým má stále velké ambice.

Změnu jste už udělal i v týmu na místě palubního mechanika...

Navigátorem zůstává Španěl Ferran Marco Acayna, jako mechanik jel v Maroku Petr Pokora, což rozhodně není žádný nováček. Startoval se mnou v minulosti už v Maďarsku a Polsku. Šéfmechanikem je stále Lukáš Janda, stará se výborně o techniku. Petr je skvělý na turba a tlumení, tak jsem ho chtěl mít co nejblíž. Dneska mám osvědčeného navigátora a tři výborné palubní mechaniky, z nichž může do závodního auta usednout kterýkoliv. Přibrali jsme také nové lidi. Všichni makají s obrovským zaujetím. Máme výbornou partu, což je základ úspěchu.

Reklama

Související témata: