Rubriky:

Ladíme

Hubnout se dá i ve spánku! Záleží na teplotě

27. listopadu 2016 08:56 - Praha

Kdo by netoužil po skvělé postavě bez zbytečných tukových duchen a polštářů? Někteří z těchto důvodů běhají, jiným stačí, když na sebe hodí deku. Ale úplně všem může pomoci jednoduchý trik. Práci našeho metabolismu, a tudíž také spalování tuků řídí kromě jiného i teplota vzduchu v místnosti, kde spíme. Velice jednoduše tak můžeme řídit rychlost, s jakou se budou rozpouštět tukové zásoby v hořící peci našeho metabolismu.

 

Profimedia.cz

Jedna z vědeckých studií se zabývala otázkou, jaká teplota ložnice je ideální, abychom z naší tělesné hmotnosti ukrojili co možná nejvíce. Podle ní je vůbec nejvyšší myslitelná teplota na úrovni 20 °C. Pokud máte v ložnici tepleji, spotřeba kalorií v noci klesá na minimum.

BUDE VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Lidé, spěte! - jak se zlepšovat i v době klidu

Je známou věcí, že spánek je v podstatě nejdůležitější fází každého tréninkového procesu. Při hlubokém odpočinku tělo doplňuje pohotovostní zásoby, regeneruje a vyspravuje drobná poškození. V neposlední řadě dochází také k takzvané superkompenzaci, kdy tělo na zvýšenou zátěž reaguje dočasně přípravou na ještě větší zátěž.

Aby regenerace a zároveň tělesný metabolismus pracoval v optimálním rozmezí, experti doporučují pro spánek teploty spíše kolem 16 °C nebo mírně výše. U dospělých se ukazuje jako ideální rozmezí 16-18 °C, u dětí a starších osob mírně vyšší, maximálně již zmíněných 20 °C.

ČTĚTE TAKÉ: Prospěte se k lepším výkonům!

Z nižších teplot profituje i nervová soustava. Při nižších teplotách totiž dochází k lepšímu prokrvování mozku. Zároveň s úpravou teploty ale nezapomínejte ani na dostatečný přísun kyslíku. Vědci hovoří také o ideální vlhkosti vzduchu na úrovni 40-50 %. Důležité je také ložnici dostatečně větrat. Minimem by mělo být intenzivní čtvrthodinové větrání alespoň jednou ráno a jednou večer. Tím jednak zajistíme dostatek kyslíku, jednak odvětráme nashromážděnou vlhkost v místnosti. Nezapomínejte, že jen dýcháním může člověk přes noc odevzdat do okolního vzduchu až půl litru vody!

kü, Sport.cz

Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Běhání v zimě

Zima je pro řadu běžců obdobím nejistoty a nechuti k běhání. Nízké teploty od běhu často odradí, proto je důležité dodržovat základní pravidla. Ať už v zimě hledáte běžeckou motivaci, pilujete techniku běhu nebo hledáte zimní běžecké vybavení, jistě vám poslouží naše tipy a triky, jak se na běh v zimním období připravit a pořádně si ho užít.

Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2021 únor 2021 březen 2021 duben 2021 květen 2021 červen 2021 červenec 2021 srpen 2021 září 2021 říjen 2021 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce