Spaním za hubenější a zdravější tělo? Realita! říká nová studie

21. ledna 2018 08:00 - Londýn

Spánek je mocný čaroděj. Běžcům a ostatním sportovcům pomáhá vyrovnat se s tréninkovou zátěží předcházejícího dne, dobře zregenerovat a nastartovat proces superkompenzace. Dostatek spánku je možná ještě trochu důležitější než samotný trénink. Na téma spánku už bylo provedeno nepřeberné množství vědeckých studií, přesto se objevil další zcela nový poznatek: Když budete déle spát, budete zdravější a vaše tělesná váha se upraví.

 

Profimedia.cz

Výzkumníci z londýnské King's College provedli poměrně jednoduchou studii: Jednadvacet dobrovolníků, kteří v průměru spali méně než sedm hodin denně, jednoduše instruovali pro zlepšení spánkových zvyklostí: nejíst před spaním ani nepít kávu, chodit do postele stále ve stejný čas, večery se snažit prožívat uvolněně a nenáročně. Jejich spánek se ‒ zcela očekávaně ‒ zlepšil, dobrovolníci prodloužili délku svého spánku o hodinu a půl. I to samo o sobě by se dalo považovat za úspěch. Vědce ale pozitivně překvapilo ještě něco docela jiného.

Lidé, spěte!

Ukázalo se totiž, že delší doba strávená v posteli se nečekaně odráží také na další úrovni ‒ ve zdravějších stravovacích návycích. Spánek prodloužený o 90 minut vede u lidí k tomu, že automaticky sahají po zdravějším jídle. Jejich tělo méně bažilo po jídlech a nápojích nabitých cukrem často na úrovni fast foodu, ale spíše se automaticky soustředilo na příjem kvalitnější potravy.

V průměru lidé s prodlouženým spánkem přijímali o 10 gramů cukru (rafinovaného, do potravin doplňovaného; nejsou započítávány přirozené sacharidy obsažené v ovoci, zelenině, mléce, obilovinách...) méně než v době, kdy měli spánku nedostatek. Když se nad problematikou zamyslíte hlouběji, dojdete k závěru, že ‒ ačkoli se to na první pohled zdá jako protismyslné ‒ strávíte-li více času v posteli, vaše tělesná hmotnost se může redukovat.

Jedna drobná pozitivní změna ve vašem životním stylu tak může roztočit celý kolotoč dalších pozitivních konsekvencí včetně zdravějšího způsobu stravování. Lidské tělo, když si řádně odpočinulo, více touží po syrovém ovoci a zelenině. Takže se určitě nebojte si trochu přispat. Pomůžete si tak k lepším stravovacím návykům, a ještě můžete doslova a do písmene bezpracně zhubnout!

kü, Sport.cz

Kolik hodin denně průměrně spíte?


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Běhání v zimě

Zima je pro řadu běžců obdobím nejistoty a nechuti k běhání. Nízké teploty od běhu často odradí, proto je důležité dodržovat základní pravidla. Ať už v zimě hledáte běžeckou motivaci, pilujete techniku běhu nebo hledáte zimní běžecké vybavení, jistě vám poslouží naše tipy a triky, jak se na běh v zimním období připravit a pořádně si ho užít.

Kalendář akcí

Kdykoliv březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2022 únor 2022 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce

Patička stránky: