Popraskaná pata. Problém, který odstraníte vlastní lázní. Máme tři tipy

22. února 2016 07:19 - Praha
(Aktualizováno: 29. října 2020 10:52)

Pokud běhám, chodidla musí být v pořádku. Jestliže nejsou, mají běžci problém. Jedním z trablů mohou být i popraskané paty, které mohou zabránit tréninku. Kromě suché a popraskané kůže mohou být paty zarudlé, mohou svědit, loupe se kůže, může dojít i k zánětům. V horším případě dojde také k trhlinám, které mohou postoupit hlouběji, až dojde ke krvácení.

 

Milan Malíček, Právo

Příčinou popraskaných pat může být suchý vzduch, nedostatek vláhy, nesprávná péče, nezdravá strava, dlouhé stání, časté běhy, nevhodná obuv. K problémům může napomoci i cukrovka, štítná žláza, ekzém, lupénka, kuří oka a mozoly. V dnešní době už existují přípravky na odstranění, které lze zakoupit, ale také si je můžete připravit doma.

Pomoci může také domácí koupel, pivo nebo speciální ponožky!

Rostlinný olej

Rostlinný olej může být použit k léčbě, ale také prevenci popraskané paty. Možností je více - olivový, sezamový, kokosový olej nebo jakýkoli hydrogenovaný rostlinný olej bude fungovat. Pro dosažení lepších výsledků je dobré používat tuto aplikaci před spaním, aby měl olej dostatek času proniknout kůží. Postup je snadný.

Namočte nohy v mýdlové vodě a drhněte je pemzou, poté je následně osušte a potřete nohy olejem. Následně si vezměte čisté ponožky a nechte si je přes noc během spaní. Po probuzení budou vaše chodidla znatelně měkčí. Tento postup opakujte několik dní po sobě, dokud trhliny na patě nezmizí.

Jak na běžecké puchýře? Pár rad a je po problému

Rýžová mouka

Ano, rýžová mouka také může pomoci, když ji použijeme k drhnutí problémových partií. Jak provést peeling? Vezměte hrst mleté rýže, několik lžiček medu a jablečného octa. To vše smíchejte dohromady, dokud z této trojkombinace nevznikne hustá pasta. Pokud jsou vaše paty hodně popraskané, přidejte mandlový nebo olivový olej.

Nohy namočte na deset minut do teplé vody, poté je vyndejte a drhněte paty připravenou pastou. Tuto seanci provádějte několik dní, dokud nebudete s výsledkem spokojeni.

Na puchýře a odřeniny jděte chytře!

Citrón

Možná se vám v ústech zakyselilo při vyslovení slova citrón, ale to je v pořádku. Právě kyselost může být velmi účinná při změkčování hrubé kůže. Postup není překvapující. Nechte nohy čtvrt hodiny namočené v připravené lázni, kterou si můžete opět doma vyrobit.

Do teplé vody přidejte citrónovou šťávu. Vyhněte se ale příliš horké vodě, ta může způsobit, že nohy budou ještě více vysychat. Opět použijte pemzu, následně nohy opět osušte ručníkem, takto postupujte několik dní.

lik, Sport.cz

Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Běhání nejen pro začátečníky

Běhání je celosvětový fenomén, avšak i tak bazická aktivita představuje řadu úskalí a rizik, zvlášť u začátečníků. Na Sport.cz najdete rady a tipy pro všechny běžce, včetně návodu jak s běháním začít, jak díky němu zhubnout, proč bystě měli dbát na rozcvičení nebo jestli je dobré běhat v těhotenství nebo s bolestí zad.

Kalendář akcí

Kdykoliv duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2022 únor 2022 březen 2022 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce