Článek
Podobné praktiky někteří závodníci používali i na jiném jednodenním italském závodě Coppi e Bartali.
Odhaleno bylo celkem sedm upravených kol se skrytým motůrkem v různých částech rámů nebo v ráfcích. Některé z nich byly dokonce jen běžné přídavné motory, jaké se dají koupit v obchodě a sloužily k pohonu zadního kola. Investigativní novináři provázeli závody na motorkách a pomáhali si termovizí, která navenek vypadala jako televizní kamera. Odborníci se shodli na tom, že podobné teplo může generovat jen přídavný motor.
Konkrétní jména jezdců, kteří technický doping použili, zatím nebyla odhalena.
Celý skandál vyplul na povrch jen dva a půl měsíce poté, co komisaři Mezinárodní cyklistické federace našli podpůrný motůrek v rámu kola belgické cyklokrosařce Femke van den Driesscheové. Ta s ním startovala dokonce na mistrovství světa. Několik týdnů po šokujícím odhalení ukončila kariéru.