Hlavní obsah

Uchovají si Makedonky šanci na historický úspěch?

Páté zápasy čekají dnes nejlepších dvanáct týmů na mistrovství Evropy házenkářek. Domácí Makedonky poměří své síly s výběrem Švédska. Oba celky mají ve čtvrtfinálové skupině dosud po dvou bodech.

Článek

Pouze vítěz tohoto duelu tak bude moci živit teoretické naděje na sobotní semifinále. V případě, že Rusko získá proti Chorvatsku alespoň bod, půjde v tomto souboji pouze o třetí místo ve skupině, které zaručuje postup do střetnutí o celkovou pátou pozici.

Švédky vstoupily do posledního utkání s Německem doslova katastrofálně. Po úvodních patnácti minutách, kdy nebyly schopné vstřelit branku, svítil na ukazateli skóre stav 0-9. Němky si již pak po zbytek zápasu vedení s přehledem pohlídaly. Dnes se družstvo trenéra Ulfa Schefverta hodlá takovému výpadku vyvarovat. Stále výbornou úspěšnost si drží gólmanka Madeleine Grundströmová, na níž šla již více než stovka střel. Oporou Švédek v útoku je Johanna Ahlmová. Ta má na svém kontě 19 vstřelených branek.

Hra domácích se bude odvíjet od výkonu brankářky Tanji Andrejevové, na klubové úrovni hájící barvy srbského ZRK Kikinda. Již dvě střelkyně Makedonek zaznamenaly více než dvacet přesných zásahů. Jsou jimi Julija Portjanková a Natalia Todorovská. Druhá jmenovaná působí v HC Podravka Vegeta Koprivnica.

Největší hvězda makedonské mužské házené, Kiril Lazarov hodnotí dosavadní vystoupení svých kolegyň velmi pozitivně a věří, že přinesou svými výkony fanouškům ještě hodně radosti. Ty rozpoutaly ve své zemi doslova házenkářskou horečku. Po splnění cíle, jimž byl postup ze základní skupiny nyní chtějí Makedonky minimálně zopakovat historicky nejlepší výsledky z ME, jimiž je osmé místo z let 1998 a 2000. Motivací jim k tomu jsou kromě prestiže i zvýšené prémie, které byly hráčkám domácích v průběhu turnaje přislíbeny.

Podlehne výborná obrana Švédek ve Skopje bouřlivému prostředí? Sázková kancelář bwin vypsala na výhru Švédska kurs 1.75, na úspěch Makedonie kurs 2.45 a nerozhodný výsledek je oceněn kursem 8.25.

Reklama