Článek
Přípravy na zahájení kvalifikace na MS 2022 vrcholí, ale jsou samozřejmě stále ovlivněné pandemií coronaviru, která zasáhla celý svět. „V této době je to složité. Hraje se hodně zápasů, začaly pohárové soutěže, do toho dovolené, takže někteří hráči toho mají hodně a lepíme to, jak se dá. Změn je docela dost. Vzhledem ke zraněním a karetním absencím je taky složitější a těžší předvést výkony jako na ME. Mám teď na mysli Patrika Schicka, který nemůže hrát kvůli červené kartě. Ale při důležitých kvalifikačních zápasech si musíme poradit,“ plánuje Jaroslav Šilhavý.
Český tým se naposledy účastnil MS v roce 2006 a Jaroslav Šilhavý byl tehdy na pozici asistenta trenéra reprezentace, kterým byl Karel Brückner. Pozice reprezentačního kouče je sledovaná celým národem a není jednoduchá. „Kluby mají své fanoušky, ale reprezentaci fandí napříč celou republikou. To samo o sobě nese odpovědnost a tlak na mou osobu. Na druhé straně je to nejvyšší pozice, na kterou se může člověk v tom našem oboru dostat,“ vysvětluje Jaroslav Šilhavý.
Reálné šance
Kritéria postupu na MS jsou daleko těžší než na EURO, přímo postupují vítězové skupiny. Češi budou hrát s Belgií. Ta je velkým favoritem, je první v pořadí týmů na světě a pyšní se skvělými hráči. „Očekáváme těžký zápas. Nicméně je možnost jít ze druhého místa alespoň do jarní baráže. Do ní se můžeme dostat i ze třetího místa, protože jsme loni vyhráli svou skupinu Ligy národů a postoupili do áčka. Takže šance dostat se na MS je, myslím, reálná,“ věří trenér, který 30. srpna oznámil kompletní soupisku. Reprezentanti se v pondělí ráno sešli v Praze, kde odpoledne absolvovali úvodní trénink před přesunem do Ostravy.
Partnerem české fotbalové reprezentace je Hyundai a trenér Jaroslav Šilhavý jezdí už několik let modelem Santa Fe. „Je to pro mě srdeční záležitost. Santa Fe jsem používal jako osobní vůz už před lety. Oceňuji, že je to prostorné, bezpečné a spolehlivé auto a že když se chci někdy pořádně projet, má k tomu i dostatečný výkon.“
Luxusní výbava i prostor pro čtyři vnoučata
Nový Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid pohání přeplňovaný benzinový motor, který doplňuje elektromotor. Režim výhradně elektrického pohonu se aktivuje stisknutím tlačítka. Po vyčerpání zásoby elektrické energie zajistí pohon paralelní hybridní systém. To znamená, že vůz může pohánět zážehový motor nebo elektromotor nebo oba zdroje hnací síly současně. „Mám vyzkoušeno, že s mým novým vozem ujedu na elektřinu 55 km. Jízdu si užívám, auto je luxusně vybavené, pohodlné, velké, ale hlavně je sedmimístné. Mám čtyři vnoučata, tak se to hodí,“ uzavírá s úsměvem Jaroslav Šilhavý.