Hlavní obsah

Z Krámského formule toho po tragické nehodě moc nezbylo. Ani strom nevydržel

Nejdřív start a část jízdy Otakara Krámského před sobotní tragickou nehodou, pak už jen záběry, které ukazují, jak šílená to na Rechbergu v tréninku při ME závodů do vrchu musela být rána. Obrázky zařazené k tomuto článku se objevily na internetu během víkendu.

Krámského nehoda v Rechbergu

 
Článek

Českému zkušenému pilotovi se havárie za volantem vozu Reynard K15 stala osudnou. Z jeho formule, která vletěla do lesního porostu kolem proslulé tratě, zbyly trosky.

Podle dřívějších informací nehodě v tréninkové jízdě napomohla závada. Patrně došlo k poškození zadní nápravy Krámského vozu, který po zablokování kol vyletěl z trati a narazil čelně do stromu, který nakonec šel k zemi.

Ani rychlý lékařský zásah nemohl zachránit život pětapadesátileté legendy této disciplíny.

K nehodě došlo v dolní části tratě, kterou Krámský znal lépe než kdo jiný. I když... Podle některých informací byla šikana, za kterou došlo k nehodě, proti dřívějšku upravena. Kousek za ní Krámský vletěl do lesa v místě, které jezdci občas kritizovali, a to v případě, když bylo vlhko. Ale v sobotu bylo úplné sucho. Slunečno.

První smrtelná havárie na Rechbergu

K nehodě došlo - i přes zpomalení v šikaně - v rychlosti přes 200 km/h. "Myslím, že mohlo jít i o jezdeckou chybu," uvedl podle omnicorse.it jeden z organizátorů Ehrenfried Seitinger, který připomínal, že předešlých 42 ročníků závodu nepotkala situace, kdy by některý  jezdec byl bezprostředně ohrožen na životě."Otakar byl za ta léta, co sem jezdil, mým kamarádem. Půlhodiny před startem jsme spolu mluvili, smál se, byl v pohodě," řekl Seitinger pro web kleinezeitung.at.

Místo havárie bylo pro nedělní závod jen mírně upraveno. A bylo znovu středem pozornosti po nehodě Itala Renza Maggianiho, kterého odvezli do nemocnice se zraněním páteře. Spekulovalo se, že v místech, kde trať přechází z volného prostoru do zastíněného a naopak, mohl být oslněn sluncem.

Závody do vrchu jsou klasickou motodisciplínou, která vždy lákala zástupy diváků. Bitvy na silnicích, které jinak slouží běžnému provozu, lze ovšem jen těžko bezpečnostně zajistit jako souboje na speciálních okruzích. Se soupeři na druhou stranu jezdci bojují jen na dálku.

Krámský byl mnohonásobným českým i evropským šampiónem. Od roku 1999 dodnes startoval v "královské" divizi sportovních a formulových vozů.

Reklama