Hlavní obsah

Loprais: Srdce mi říká Tatra, ale rozum radí silný tým, tedy MAN

Praha

Tatra Královna nebo MAN, tohle dilema bude v nejbližších dnech a týdnech řešit čtvrtý nejlepší jezdec mezi kamióny na letošní Rallye Dakar Aleš Loprais. Svého nejlepšího výsledku na jihoamerickém kontinentu dosáhl v nizozemském týmu s pronajatým kamiónem z provenience německé automobilky.

Foto: www.loprais.cz

Aleš Loprais s kamiónem MAN během letošního ročníku Rallye Dakar.

Článek

„Srdce mi říká Tatra, ale rozum radí silný tým, tedy MAN. Kamazy jsou porazitelné a já věřím, že to dokáži, ale musím mít nejen srovnatelnou techniku, ale taky jet v silném týmu. To neznamená jen zázemí, člověk potřebuje mít za zády i kvalitní řidiče, kteří mi dokáží pomoci. Tohle sami těžko zvládneme," naznačil Aleš Loprais po svém úterním návratu do Prahy, kterým směrem se asi vydá.

„Letos jsem se mohl na Dakaru soustředit jen na závodění, nic jiného jsem neřešil. Navíc za mnou jel Marcel van Vliet, který mě dostal z duny, do níž jsme zapadli. Dřív jsme čekali, až z Jižní Ameriky přivezou naši tatru, kolikrát jako několikatunovou hromadu šrotu, kterou budeme dávat dohromady a repasovat. Už před odjezdem z Buenos Aires se mě Arthur Klein, který má na starosti vývoj, zeptal, co by bylo třeba udělat pro zlepšení. Řekl jsem mu šestnáct bodů, včetně možnosti ovládání nastavení podvozku z kabiny. Ujistil mě, že je splní," nabídl další pozitiva, hovořící pro zachování či prohloubení spojení týmů Veka a InstaForex Loprais Týmu.

Rozhodnutí, kterým se vydá, by mělo padnout v nejbližších týdnech. „Všechno zanalyzujeme, zvážíme, projednáme s partnery a budeme jednat s nizozemským týmem. Jednání začnou už v únoru, ale jasno chci mít do Apríla, protože čas letí. Další výhodou je, že můžeme brzy začít s testováním vozu MAN, téměř okamžitě," tvrdí Aleš Loprais.

Královna by neskončila

„Bude záležet i na složení týmu, který musí tvořit kvalitní řidiči, abych v případě potřeby nečekal desítky minut, ale jen minuty. Přesně tohle předvedl Marcel van Vliet. Ti řidiči tu jsou, jen je třeba se spojit v jeden silný tým, který Kamaz porazí," zdůraznil Aleš Loprais.

Za Tatrou Královnou se prý vrata dílny nezavřou. „Podle mě mohla jet už letos. Rozhodnutí technického komisaře jsem ale musel respektovat. I kdybych se rozhodl pro MAN, pořád tu je hodně závodů, které tatra může absolvovat a můžeme ji i pronajmout," konstatoval synovec šestinásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise.

„Jsem sice srdcem tatrovák, ale záleží na Alešovi, pro co se rozhodne. Určitě udělá správný krok a já ho nebudu nijak přesvědčovat, že kvůli rodinné tradici musí jet s tatrou," řekl Karel Loprais, který na africkém kontinentu kraloval kamiónům v letech 1988, 1994, 1995, 1998, 1999 a 2001.

S jakým vozem by měl Aleš Loprais startovat v příštím ročníku jihoamerické Rallye Dakar?
MAN
36,9 %
Tatra
63,1 %
Celkem hlasovalo 10480 čtenářů.

Reklama

Související témata: