Článek
„Hned od první rychlostní zkoušky se potvrdilo, že jde o nejtěžší domácí soutěž. Navíc počasí je extrémní a vedro skutečně mimořádné," hodnotil první den Kopecký.
Potkal jej jeden kritický okamžik. „Ve stejném místě, kde šel Roberto Consani šestkrát přes střechu jsme trefili nějakou vyfrézovanou díru. Takový náraz auto nedostalo ani při testování. Naštěstí vše přestálo bez újmy," oddechl si Kopecký.
„Při tréninku jsme si díry nevšiml, protože šlo o složitou zatáčku za horizontem, kde šlo jet naplno. Šlo o úsek, kde se v případě ideálního rozpisu dalo získat hodně času, pokud se člověk trefí do ljany. Jenže v tréninku jsem si díry nevšiml. A v závodě jsem auto poslal asi jen o třicet centimetrů dovnitř a díru trefil," vysvětloval Kopecký.
Ziskem bodů za etapový triumf udělal další výrazný krok k titulu šampióna. „Vůbec na to nemyslím. Náskok sice naskakuje, ale nic neznamená, protože v neděli bude mít podvozkově navrch Václav Pech, neboť trasy jsou hodně uskákané," přemítal Kopecký a ujišťoval, že nikde neriskuje. „V místech, kde by se dalo jet, neriskujeme."
Václav Pech, pronásledovatel mladoboleslavského pilota, se i přes odstup nevzdává naděje na obhajobu loňského triumfu. „Rozdíl není tak zásadní. Jde o jednu chybu. Budeme na Honzu tlačit, aby musel pořád jet. Jediný defekt může jeho snahu zhatit. V neděli pojedeme totální doraz a uvidíme," plánoval příbramský rodák a přiznával, že i sobotní tempo bylo hodně na hranici rizika. „Riskuji víc, než bych chtěl. A stejně jsem prohrával. Ale nevzdávám se," ujišťoval Pech.
Barum rallye Zlín, závod seriálu mistrovství Evropy a mistrovství České republiky v automobilových soutěžích |
---|
1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 1:21:30,2 |
2. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) -35,3 |
3. Kajetanowicz, Baran (Pol./Ford Fiesta R5) -58,1 |
4. Lukjaňuk, Arnautov (Běl./Ford Fiesta R5) -1:30,3 |
5. Valoušek, Havelková (Škoda Fabia S2000) -2:06,2 |
6. Jakeš, J. Novák (Citroën DS3 R5) -2:56,3 |
7. J. Černý, Černohorský (Škoda Fabia S2000) -3:04,7 |
8. Martin, Salva (Fr./Peugeot 208 T16) -3:20,7 |