Rubriky:

Co na talíř

Fast food funguje stejně jako drahé sportovní výživové doplňky!

25. listopadu 2017 08:06 - Praha

Dobrou zprávu má University of Montana pro všechny, kterým nechutnají tradiční sportovní výživové doplňky, nebo pro něž jsou zkrátka všechny ty gely a tyčinky moc drahé. Jeden z jejích nejsledovanějších výzkumů za poslední rok totiž dospěl k závěru, že s pomocí fast foodu dosáhnete úplně stejných výsledků. Zní to neuvěřitelně? Ze studie vyplývá, že hamburgery a hranolky udělají stejnou práci jako nablýskané sportovní nápoje a tyčinky z reklam.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Nová studie, kterou provedli na univerzitě v Montaně, byla publikována v International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. Její prostý a jasný závěr zní: Mezi tradičními sportovními suplementy a rychlým občerstvením není vůbec žádný rozdíl na úrovni pozátěžového doplňování zásob glykogenu.

Nejezte to! Budete tlustí, nemocní a - staří

Šlo o velmi malou studii, v rámci níž byl krátkodobě sledován tucet cyklistů, navíc pouze mužů. Ihned se nabízejí minimálně tři úrovně pro možnou kritiku. Nicméně dejme nejdříve slovo expertům provádějícím výzkum. Všichni cyklisté absolvovali dva nezávislé testy v náhodném pořadí. Nejprve se zúčastnili devadesáti minutové jízdy, aby v organismu došlo k vyčerpání glykogenu. Následovala čtyřhodinová regenerační pauza. Ihned po výkonu a dále dvě hodiny po něm byla sportovcům poskytnuta strava buď z tradičních sportovních zdrojů (Clif, Powerbar, Gatorade), nebo typicky fastfoodového ražení (hranolky, hamburgery, bramboráky). Po uplynutí čtyřhodinové relaxační fáze absolvovali testovaní dvacetikilometrovou časovku.

Následovala svalová biopsie (odebírání částí tkání) a rozbory krevních vzorků. Vědci nebyli schopni nalézt mezi dvěma skupinami s různou stravou žádné rozdíly, týkající se krevního cukru nebo vývoje hladiny inzulinu v krvi. Ani rychlost a kvalita doplňování glykogenu nevykázala rozdíl. Ba co více, rozdíly se neukázaly ani při výkonech v závěrečné časovce. Podtrženo, sečteno: Je jedno, jestli si dáte hamburger, nebo sportovní tyčinku a nápoj. Žádný rozdíl nečekejte.

Je to opravdu tak jednoduché? Ano, je v tom jen malý háček. „Desítky nejrůznějších médií převzaly výsledky naší studie, ale ne všechna ji správně interpretovala," říká Brent Ruby, vedoucí experimentu a ředitel univerzitního Centra pro zátěžovou fyziologii a metabolismus. „Účastníci naší stude jedli malá množství produktů rychlého občerstvení, nespořádali XXXL menu burgerů a hranolek. Klíčem k dobrým výsledkům je přiměřenost," podtrhuje Ruby.

kü, Sport.cz

Čemu dáváte při svém tréninku přednost?

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce