Článek
Digi CZ, která provozuje satelitní televizi Digi TV a patří skupině Lama Energy Group, předpokládá, že v srpnu dokončí technologickou přeměnu a všichni zákazníci už budou na nové platformě. Podle mluvčího Andreje Čírtka se zvyšuje počet zákazníků a to právě díky exkluzivnímu obsahu.
Aktuálně se uvádí, že Digi TV má okolo 100 000 zákazníků, O2 TV dvojnásobek a kabelová jednička UPC 460 000. Zájem o placené televizní kanály neustále roste a do hry nedávno vstoupil i T-Mobile.
Digi TV a O2 TV sázejí téměř výhradně na fotbal jako divácky nejpopulárnější sport. Zatímco loni měl ještě předplatitel O2 TV možnost sledovat i kanál Digi Sport s kompletním obsahem, od nové sezóny už neuvidí anglickou Premier League ani anglickou druhou ligu a také nejvyšší španělskou soutěž. "Čeští diváci tyto soutěže uvidí exkluzivně na Nové Digi TV. Mimo fotbal máme také exkluzivní práva na seriál závodů mistrovství světa na ploché dráze," sdělil Čírtek a dodal, že exkluzivní obsah se má rozšiřovat.
Podle zjištění O2 TV mají diváci největší zájem o českou fotbalovou ligu. "Od nového ročníku budeme vysílat dvě utkání z každého kola a budeme se tuzemské lize věnovat mnohem více," uvedl tiskový mluvčí David Solnař. S tím souvisí i spuštění speciálního kanálu O2 TV Fotbal od 8. srpna. Diváci zde uvidí v příští sezóně například 130 zápasů Ligy mistrů a mohou sledovat přímé přenosy z pohárových soutěží ve Francii, Španělsku a Itálie. "Nabídneme ke sledování také klubové televize. Jistá už je od Manchesteru United, Arsenalu, také budou v nabídce Barca TV a Juventus TV. Ještě přibudou další," sdělil Solnař.
Diváci si opět připlatí, ČT sport oslabí
Pokud tak diváci budou chtít vidět například nejatraktivnější zápasy české ligy a zápasy Premier League, nezbývá jim, než si předplatit obě televize. U Digi TV je nutné objednat si maxibalíček, který je nyní dostupný za 349 korun měsíčně. O2 TV je v nabídce za 399 korun měsíčně.
Podle mediálních odborníků nynější vývoj na poli sportovních přenosů a sportovního obsahu směřuje k oslabení pozice volně šířených programů, což je případ České televize a jejího programu ČT sport. "Aktuální strategie je převést do placené nabídky nejatraktivnější utkání, posléze i celé ligy či série. To postaví volně vysílající televize do druhořadé pozice," uvedl mediální odborník Ondřej Aust.
Česká televize má nadále práva na zápasy české reprezentace a na některé ligové zápasy. O Evropskou ligu se dělí s Novou a z Ligy mistrů vysílá vždy jen jeden úterní zápas a finále.