Článek
Olomouc - Sparta 0:1
V 56. minutě za bezbrankového stavu se po odkopu olomouckého brankáře Jana Koutného řítil na branku Sparty útočník Sigmy Jáchym Šíp. Stíhali ho Jakub Martinec s Patrikem Vydrou, po kontaktu s nimi v pokutovém území Sparty, domácí útočník upadl. Ze záběru zadní kamery se zdálo, že Martinec soupeře potáhl dvakrát za ruku. Rozhodčí Stanislav Volek nechal pokračovat ve hře, jeho verdikt mu následně posvětil VAR.
Vyjádření komise: „V 56. minutě utkání rozhodčí správně nenařídil pokutový kop pro domácí družstvo. Letmý kontakt mezi hráči nebyl příčinou pádu domácího hráče č. 6. O přestupek se nejednalo.“

Sestřih zápasu Olomouc - SpartaVideo: LFA
Karviná - Ostrava 0:0
Na konci 13. minuty vběhl s míčem do šestnáctky Baníku domácí Emmanuel Ayaosi, jeho únik zastavil skluzem hostující obránce Karel Pojezný. Balon skončil za brankovou čarou, arbitr Dalibor Černý nereagoval. Zákrok Pojezného následně zkoumal VAR, neshledal na něm nic nedovoleného.
Vyjádření komise: „Ve 13. minutě utkání rozhodčí správně nenařídil pokutový kop pro domácí družstvo. Hráč hostujícího družstva č. 6 ve skluzu patou lehce zasáhl míč. Hráč domácího družstva č. 14 nepokračoval svým pohybem za míčem, ale vybočil směrem k soupeři, přes kterého vzápětí přepadl. O přestupek se proto nejednalo.“

Sestřih zápasu Karviná - BaníkVideo: LFA
Jablonec - Bohemians 1:0
Po centru z pravé strany v 33. minutě zápasu (za stavu 0:0) se po souboji s jabloneckým Nassimim Innocentim svalil na zem hostující Adam Kadlec. Kamery odhalily, že obránce z Burkiny Faso zasáhl Kadlece rukou do obličeje. Rozhodčí Ondřej Berka nepískal, provinění proti pravidlům vzápětí nenašel ani VAR.
Vyjádření komise: „Ve 33. minutě utkání rozhodčí správně nenařídil pokutový kop pro hostující družstvo. Hráč domácího družstva č. 90 neúmyslně rukou zasáhl soupeře stojícího za ním nízkou intenzitou do obličeje. Jednalo se o hraniční situaci, a pokud by rozhodčí nařídil pokutový kop, VAR by neintervenoval.“

Sestřih zápasu Jablonec - Bohemians PrahaVideo: LFA
Jablonec - Bohemians 1:0
V závěru nastavení, kdy Jablonec bránil těsné vedení, poslal do domácí šestnáctky nadýchaný centr z přímého kopu záložník Klokanů Aleš Čermák. Po vzdušném souboji hostujícího Vojtěcha Smrže a jabloneckého Antonína Růska narazil míč do domácího kapitána Filipa Nováka. Sudí Berka nechal pokračovat ve hře, Klokani až na Yúsufa neprotestovali. Útočník Bohemians se dožadoval odpískání penalty za ruku Nováka. Do situace se vložil VAR, porušení pravidel ze strany kapitána Jablonce neodhalil.
Vyjádření komise: „V 94. minutě utkání rozhodčí správně nenařídil pokutový kop pro hostující družstvo. Hostující hráč zahrál míč hlavou z bezprostřední blízkosti do ruky hráče domácího družstva č. 16, jehož ruka byla v přirozené pozici. Míč se následně odrazil do ramene hráče domácího družstva č. 57. O přestupek se nejednalo.“









