Článek
„Chceme kromě jiného vrátit jejich důvěru,“ zdůraznil ve čtvrtek novinářům nový majitel klubu Milan Šimonovský. „Způsob, jakým s nimi bylo komunikováno v posledních letech, nebyl příliš šťastný. Chystáme se to dělat jinak. S některými jsem se už potkal, bylo to právě jádro, co vyhlásilo bojkot na domácí duely. Sedli jsme si, vyslechli se navzájem a já pochopil, co chtějí,“ řekl k tomu nový předseda klubového představenstva Ondřej Navrátil.
Velké nároky nemají
Žádné velké nároky fanoušci podle něj nemají. „Požadují, aby se s nimi jednalo, řekněme, transparentně, slušně, aby měli pocit, že jsou vítáni, což pro nás samozřejmě jsou. My chceme mít plný stadion, chceme být hrdí na naši Sigmu, na značku jako celek. Věříme, že se to pak odrazí i na výkonech hráčů,“ podotkl.
Nutností je mít člověka, která bude komunikaci klubu s fanoušky zaštiťovat. „Potřebujeme někoho, komu budou věřit obě strany. Už na tom pracujeme a jméno brzy oznámíme. Chceme dostat na stadion aktivní fanoušky, chceme ultras, chceme velký kotel. To však znamená jejich přesun z východu na jižní tribunu. Všechno se ale nedá koupit, udělat ze dne na den. Nemůžeme proto předpokládat, že tomu tak bude hned na prvním zápase, ale budeme dělat maximum, aby se tak stalo,“ vysvětlil Navrátil
Problémem podle něj je, že za dobu bojkotu se fanoušci rozdělili na určité skupiny. „Kluci spolu musí komunikovat a pak se sjednotit, aby všichni chtěli to stejné,“ upozornil s tím, že klubové vedení pro fanoušky připravuje aplikaci do telefonu, aby s nimi bylo v kontaktu přímo.
„Naší snahou je, vytvořit jim na stadionu prostředí, aby byl pro ně pobyt komfortnější. Posílíme stánky, uděláme stupínek pro vyvolávače. Držitelé permanentek budou mít slevy v e-shopu, přednost při nákupu vstupenek na zápasy v pohárové Evropě. A posílíme i marketing. Už jsme přijali novou ředitelku. Potřebujeme i více manažerů, kteří budou mít na starosti sociální sítě. To vše, abychom zaplnili stadion,“ dodává.
Minář pro fanoušky červeným hadrem pro býka
Největší zloba fanoušků směřovala v minulosti na sportovního ředitele a nyní už bývalého člena klubového představenstva Ladislava Mináře. Ten na ně působil jako červený hadr na býka. Fanoušci rozšiřovali mj. plakáty, na kterých byl s prasečí hlavou.
„Reakce na sociálních sítích vnímáme. Pokud je však někdo fanoušek, měl by oddělit sympatie s realitou. Rozumím tomu, že kdokoliv z nás nemusí být někomu sympatický. Panu Minářovi by ale měli minimálně uznat respekt a kredit za sportovní výsledky, kterých s trenérem Tomášem Janotkou dosáhli. Nyní máme na sezónu přes 200 milionů, oni byli šestí v lize a vyhráli domácí pohár s rozpočtem polovičním. Porazili venku Slavii, Spartu, Baník. Pozici Mináře proto nikdo nemůže rozporovat,“ míní Navrátil.

Plakáty, kterými někdo v průběhu uplynulé sezóny polepil Andrův stadion v Olomouci.
„Úspěšný tým se nemění. To by byla zásadní strategická chyba,“ je přesvědčen i Šimonovský. Celý problém, rozhádání fanoušků s předchozím představenstvem, vznikl podle něj proto, že se kombinovalo více vlivů.
„Historicky se dělala řada kroků, s nimiž fanoušci nemuseli souhlasit, protože neznali pozadí a mysleli si kdovíco. Proto jsme oddělili sportovní úsek od profesního, aby se finanční, organizační a sportovní věci neprolínaly a byly společně s vlastníky a jejich zástupci koordinovány. To vyřeší hlavní úskalí, co tu bylo. Umožní jim to věnovat se věcem, k nimž chceme dospět všichni, tedy k úspěšným sportovním výsledkům,“ dodal majitel klubu.