Hlavní obsah

Rozhodčí chybovali v Edenu. Komise řešila i odvolanou penaltu Plzně

2:39
2:39

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Aktualizováno

Komise rozhodčích se tradičně vyjádřila ke sporným momentům z uplynulého kola fotbalové ligy. Zaměřila se na duel Jablonce s Plzní i vršovické derby. Právě v utkání Slavie s Bohemians podle komise sudí chybovali.

Momenty 16.kola fotbalové ligy, které řešila komise rozhodčíchVideo: LFA

Článek

Jablonec - Plzeň 3:3

V 92. minutě za stavu 3:3 se odražený míč domácím brankářem Janem Hanušem dostal k plzeňskému obránci Václavu Jemelkovi, který z jedné střílel do odkryté branky. Míč v letu zasáhl jabloneckého kapitána Filipa Nováka. Hlavní rozhodčí Jan Všetečka usoudil, že balon se otřel o Novákovu ruku a odpískal pokutový kop. Do hry se vložil VAR, po zhlédnutí situace na monitoru Všetečka penaltu pro Plzeň odvolal.

Vyjádření komise: „V 92. minutě utkání rozhodčí na základě intervence VAR správně odvolal pokutový kop nařízený za hru rukou. Míč zasáhl obránce nejprve do těla a následně do ruky.“

Slavia - Bohemians 3:1

V 10. minutě za bezbrankového stavu předvedli Klokani rychlou akci, na jejímž konci pálil z výhodné pozice v šestnáctce Slavie Vasij Sinjavskij. Jeho střela trefila padajícího obránce Slavie Štěpána Chaloupka, hosté reklamovali, že se míč otřel o ruku. Arbitr Jakub Wulkan nepískal. Situaci následně kontroloval VAR, během několika vteřin dal Wulkan pokyn k pokračování hry.

Vyjádření komise: „V 10. minutě utkání rozhodčí správně nenařídil pokutový kop pro hostující družstvo za hru rukou. O přestupek se nejednalo, protože hráč domácího družstva č. 2 měl ruku v okamžiku dotyku s míčem u těla.“

Foto: Michal Kamaryt, ČTK

Slávista Štěpán Chaloupek zvyšuje v duleu s Bohemians.

Slavia - Bohemians 3:1

V závěru zápasu, kdy domácí vedli o dva góly, si hostující útočník Milan Ristovski obhodil slávistu Michala Sadílka. Dostal se tělem před něj a chtěl uhánět na brankáře Jindřicha Staňka. Sadílek, ten moment poslední hráč Slavie, mu v tom zabránil skluzem. Sudí Jakub Wulkan usoudil, že čistě a nechal pokračovat ve hře. Klokani reklamovali faul, VAR se však do hry nevložil.

Vyjádření komise: „V 88. minutě utkání rozhodčí chybně nenařídil přímý volný kop pro hostující družstvo a chybně neudělil žlutou kartu hráči domácího družstva č. 23. S ohledem na místo přestupku a postavení dalšího bránícího hráče domácího družstva č. 3, se spíše jednalo o zmaření slibně se rozvíjející akce než o zmaření zjevné brankové možnosti. VAR správně neintervenoval.“