Článek
Hádáte správně, šlo o derby pražských S. Konkrétně to říjnové v Edenu, které Slavia vyhrála 2:1. Na programu jediného vysílatele soutěže si ho pustilo 532 tisíc osob. Kumulativní zásah ligy za celý ročník 2024/2025 přesáhl 34 milionů diváků, meziročně se tak sledovanost fotbalové ligy zvýšila téměř o deset procent, číselně o více než 2,6 milionu.
Z titulu vůbec nejsledovanějšího mančaftu se mohli těšit na Spartě. Letenským sice sezona ve sportovní rovině nevyšla podle plánu, její zápasy si ale naladilo v průměru 261 790 diváků. Větší zájem nebudil nikdo, dokonce ani mistři ze Slavie.
📺 SLEDOVANOST | V uplynulém ročníku jsme byli nejsledovanějším týmem v rámci televizních přenosů @chanceliga 📈🎥 #acsparta pic.twitter.com/VfaPrLtFDR
— AC Sparta Praha (@ACSparta_CZ) June 11, 2025
Být lákadlem pro diváky se, mimochodem, vyplatí. Minimálně to může vést k mírné spokojenosti (nejen) na účetním oddělení jednotlivých klubů. LFA totiž osm nejsledovanějších týmů odmění finančním bonusem.
To vše poté, co se před startem uplynulé sezony téměř ztrojnásobila cena televizních práv. Pro připomenutí - stoupla ze 150 milionů korun na 432.
„Je to kontrakt, který v českém prostředí nemá obdoby. Velice nás těší, že investice ze strany vysílatele odpovídá síle a postavení, které profesionální český fotbal na domácí scéně má,“ mne si ruce Daniel Hajný, marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace. Tedy organizátora dvou profisoutěží v tuzemské kopané.
Ligový fotbal v Česku dlouhodobě posiluje svoji pozici, což je patrné i na číslech sledovanosti na obrazovkách @oneplaysportcz:📺⚽️@chanceliga se stala v sezoně 2024/25 nejsledovanější soutěží napříč všemi sporty. 🏆
— Ligová fotbalová asociace (@LFAcze) June 11, 2025
Podzimní derby @slaviaofficial - @ACSparta_CZ se stalo… pic.twitter.com/PyH4NyyYVO
Oneplay Sport si zájem veřejnosti také pochvaluje, její výkonný ředitel Marek Kindernay vyzdvihl i pro některé fanoušky kontroverzní nadstavbu. „Závěrečná část soutěže se těšila velké oblíbenosti. Zaznamenali jsme také zvýšený zájem o studia i doprovodný obsah,“ prozradil.
Fotbalová liga si užila třetí nejvyšší návštěvnost od vzniku samostatné soutěže před více než třiceti lety. „Spolu se sledovaností u obrazovek je to další důkaz, že ligový fotbal zažívá velmi úspěšné období. A nepochybuji, že tento trend bude pokračovat,“ těší Hajného.