Hlavní obsah

Hokejová extraliga na placených kanálech? Nedokážu si to představit, říká její šéf

Praha

Zatímco předseda Fotbalové asociace ČR Miroslav Pelta počítá s tím, že zápasy tuzemské nejvyšší fotbalové soutěže budou v blízké budoucnosti kvůli zvýšení příjmu z televizních práv vysílány jen na placených kanálech, hokejová extraliga se podobnou cestou, alespoň prozatím, vydat nehodlá. Česká televize je exkluzivním vysílatelem až do sezóny 2017/18 a šéf extraligy Josef Řezníček si prý nyní ani nedovede příliš představit, že by poté došlo ke změně.

Foto: Profimedia.cz

Ředitel hokejové extraligy Josef Řezníček.

Článek

Vlastníkem vysílacích práv na extraligu je společnost BPA sport marketing, jež do soutěže a tedy jejích klubů pumpuje přes 100 miliónů korun ročně. „Když jsme před dvěma roky uzavírali smlouvu, rozhodli jsme se jít cestou exkluzivity pro Českou televizi. Dlouhodobě to je kvalitní partner a se vzájemnou spoluprací jsme spokojeni," řekla Sport.cz generální ředitelka BPA Jana Obermajerová.

Ta v současné chvíli nechce předjímat, co nastane v roce 2018 po vypršení kontraktu s ČT. „Uvidíme, jak se do té doby vyvine televizní trh," uvedla Obermajerová. Možné zvýšení příjmů z televizních práv přesunem extraligy na placený kanál nebude při rokováních o nové smlouvě jediným aspektem.

„Musíme vzít v potaz i spokojenost fanoušků a partnerů, kteří chtějí být vidět v televizi. Je otázka, jak by reagovali, kdyby se neobjevovali na veřejnoprávní televizi," uvědomuje si Obermajerová.

Souhlasit by musely všechny kluby

„Do roku 2018 se situace určitě měnit nebude. Navíc vím, že kluby a BPA vyjednávají o prodloužení smlouvy, protože jsou nastavené i určité opční podmínky. Veřejnost by byla přesunem na placenou stanici ochuzená a nejsem ani přesvědčený o tom, že by extraliga na placených kanálech až tolik vynášela," prohlásil pro Sport.cz ředitel soutěže Josef Řezníček.

„Navíc si nedovedu představit, co by na to řekli fanoušci. Proto si myslím, že na naše podmínky je tahle možnost jen těžko aplikovatelná. Placenou televizi můžete provozovat jen tehdy, když vám na ni přispívají diváci. A to u nás zatím moc nefunguje," všiml si Řezníček.

Marketingová smlouva není centralizovaná, každý extraligový klub má s BPA svůj vztah a podmínky se mohou lišit. S novým kontraktem navíc musí souhlasit všech čtrnáct klubů, účastníků nejvyšší tuzemské hokejové soutěže. Pakliže by tedy byť jen jeden byl proti přesunu soutěže na placený kanál, k dohodě by nedošlo.

„Televizní práva hrají v jednotlivých kontraktech tak významnou roli, že si nedokážu představit, že by při závazku České televize vstoupil do hry jiný subjekt a provozoval by extraligu přes placené kanály. Ale nedokážu odhadnout, jaký vývoj tohle téma nabere během následujících let. Umím si představit, když někdo přijde a nabídne BPA víc peněz, tak kluby asi nebudou proti nějakému dodatku o navýšení financí. Ale to jsou jen úvahy," uzavírá Řezníček.

Reklama

Související témata: