Hlavní obsah

Nejpopulárnější domácí soutěží je hokejová extraliga, ukázal výzkum. I díky ženám

Nejpopulárnější domácí sportovní soutěž? Hokejová extraliga. Ukazuje to aktuální výzkum Partnerství a sponzoring v Česku 2025, který realizovala v červnu agentura Incomind ve spolupráci s Go4insight na reprezentativním vzorku 1500 lidí. Tuzemská nejvyšší hokejová liga nejenže zaujímá čelní příčky v žebříčku sledovanosti, ale z hlediska veřejných sympatií překonala všechny ostatní sportovní i kulturní aktivity.

Foto: Vlastimil Vacek, Sport.cz

Úřadující extraligoví mistři z brněnské Komety - ilustrační foto.

Článek

Podle výzkumu sleduje Tipsport extraligu 41 % Čechů, což ji v kategorii profesionálních ligových soutěží řadí na absolutní vrchol. Zásadní roli zde hraje i mimořádný zájem ženské části populace, která v případě hokeje překonává obvyklá čísla sledovanosti jiných sportů. S tím souvisí i silné emocionální napojení – extraliga byla vyhodnocena jako nejsympatičtější aktivita napříč více než stovkou sledovaných projektů.

„Hokej má v české společnosti stále výjimečné postavení. Fanoušci oceňují nejen sportovní kvalitu, ale i atmosféru, tradici a hodnoty, které extraliga ztělesňuje,“ komentuje výsledky výzkumu Tomáš Drtina, ředitel agentury Incomind.

Foto: © Incomind & Go4insight | Červen 2025 | Partnerství a sponzoring v Česku 2025

Sympatičnost cílů sponzoringu (Top 15)

V rámci podpořené znalosti se mezi nejznámější subjekty i v tomto výzkumu řadí Jaromír Jágr, který patří mezi vůbec ty nejznámější s 88%, společně s Davidem Pastrňákem (82%). Nad 60 procent se z hokejových subjektů dostala Sparta Praha, těsně pod touto hranicí jsou Radko Gudas (58%) či kladenští Rytíři s 57%.

Hokejová reprezentace spojuje celou zemi

Vedle extraligy je dlouhodobě velmi silná i česká hokejová reprezentace. Tu podle výzkumu sleduje 64 procent obyvatel Česka, přičemž zájem se drží vysoko jak u mužů, tak u žen. Mužská i ženská reprezentace zároveň patří mezi vůbec nejsympatičtější týmy v očích veřejnosti.

„Hokej je prostě národní fenomén. A když se k němu přidá dobře nastavená společenská odpovědnost, vzniká něco, co přesahuje samotný sport,“ dodává Drtina s odkazem na fakt, že mezi sympatické aktivity patří i parahokejová reprezentace či akce Puky pomáhají.

Foto: © Incomind & Go4insight | Červen 2025 | Partnerství a sponzoring v Česku 2025

Nejsledovanější cíle sponzoringu za jednotlivé oblasti (zájem o ně)

Významnou roli v pozitivním vnímání hraje také charitativní rozměr hokejového prostředí. Projekt O kapku lepší hokej, který spojuje Tipsport extraligu, Maxa ligu a další hokejové subjekty s aktivitami nadace Kapka naděje, se výrazně podílí na růstu povědomí i důvěry veřejnosti.

Kapka naděje se v oblasti „charita a pomoc lidem v nouzi“ umístila mezi TOP 5 nejznámějších projektů v České republice. Znalost projektu je výrazně vyšší u žen a u lidí s vyšším vzděláním – tedy v segmentech, kde se vytváří silná veřejná podpora a pozitivní reputace.

Foto: © Incomind & Go4insight | Červen 2025 | Partnerství a sponzoring v Česku 2025

Zajímavosti z výsledků výzkumu

„Spojení nejen Tipsport extraligy a Kapky naděje ukazuje, že i vrcholový sport může být hybatelem pozitivních změn ve společnosti. Pro fanoušky to není jen o gólech, ale i o emocích, solidaritě a podpoře dobré věci, což nepochybně dokázal i poslední ročník projektu O kapku lepší hokej, kdy se na pomoc dětem v boji proti poruchám krvetvorby vybralo přes 2,7 milionu korun,“ připojuje svůj pohled Petr Nitsche z BPA sport marketing, která za projektem stojí.

Shrnutí vybraných zjištění výzkumu „Partnerství a sponzoring v Česku 2025“

  • 41 % Čechů sleduje Tipsport extraligu ledního hokeje, což ji řadí na vrchol sledovanosti ligových sportovních soutěží.
  • Tipsport extraliga je nejsympatičtější aktivitou napříč všemi sledovanými sporty a projekty.
  • Výrazně k tomu přispívá vyšší zájem žen, což zvyšuje celkovou sledovanost soutěže.
  • 64 % obyvatel sleduje českou hokejovou reprezentaci – vysoký zájem jak mezi muži, tak ženami.
  • Projekt Kapka naděje patří mezi pět nejznámějších charitativních iniciativ v ČR, především díky spojení s hokejem.

Zdroj: © Incomind & Go4insight | Červen 2025 | Partnerství a sponzoring v Česku 2025