Článek
Schumacher kraloval na okruhu od první zatáčky. Okamžitě bylo jasné, že o 76. vítězství v kariéře jej může připravit jen technický problém nebo kolize při předjíždění soupeřů o kolo.
Schumacher hned všem ujel a během prvního kola se za ním utvořil vláček šesti jezdců. V něm hrál jednu z vůdčích rolí Kimi Räikkönen, který se ale záhy dočkal dalšího velkého zklamání, když znovu nevydržel jeho vůz. V polovině závodu stejný problém vyřadil i druhého pilota Davida Coultharda.
Už v první zatáčce zbyly oči pro pláč stáji Williams. Oba její piloti se v ní srazili a obhájce vítězství Ralf Schumacher skončil s ulomeným kolem. Juan Pablo Montoya musel zajet do boxů vyměnit přední spojler a nakonec byl rád za bod.
"Byla to normální kolize po startu. Juan Pablo prostě začal pozdě brzdit, nebyl to úmysl a neberu to tak," upozornil německý pilot.
| :. ANKETA | 
| Považujete dosavadní průběh MS formule 1 za nudný? Hlasujte na konci článku. | 
Zbrklý Sató
Už při druhém pit stopu v polovině Velké ceny se Schumacher nemusel obávat o vedení. To Barrichello, který zvolil jinou strategii, tak neotřesitelnou pozici neměl a pořádně mu zatrnulo patnáct kol před cílem, kdy jej ve stylu kamikadze předjel na konci cílové rovinky Sató.
Japonec při nepříliš připraveném manévru zaútočil zvnitřku a soupeře prakticky odstrčil. Připravil se tím ale o téměř jisté stupně vítězů, na kterých se obrazně řečeno pohyboval celý závod. Ze strkanice vyvázl s ulomeným předním křídlem a musel do boxů. Sotva se z nich vrátil, jeho motor vypověděl službu.
První Japonec, který kdy ve formuli 1 startoval z čelní řady, do cíle nedojel. Slabou náplastí byla skutečnost, že body za třetí místo zůstaly jeho týmu zásluhou Buttona.
Další závod se uskuteční 13. června v Montrealu.
| Velká cena Evropy, Nürburgring | |
| 1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) | 1:32:35,101 hod. (prům. rychlost: 200,160 km/h) | 
| 2. Barrichello (Braz./Ferrari) | -17,989 | 
| 3. Button (Brit./BAR) | -22,533 | 
| 4. Trulli (It./Renault) | -53,673 | 
| 5. Alonso (Šp./Renault) | -1:00,987 | 
| 6. Fisichella (It./Sauber) | -1:13,448 | 
| 7. Webber (Austr./Jaguar) | -1:16,206 | 
| 8. Montoya (Kol./Williams) | |
| 9. Massa (Braz./Sauber) | |
| 10. Heidfeld (Něm./Jordan) | -1 kolo | 
| Průběžné pořadí MS | |
| 1. M. Schumacher | 60 | 
| 2. Barrichello | 46 | 
| 3. Button | 38 | 
| 4. Trulli | 36 | 
| 5. Alonso | 25 | 
| 6. Montoya | 24 | 
| 7. R. Schumacher (Něm./Williams) | 12 | 
| 8. Sató (Jap./BAR) | 8 | 
| 9. Massa a Fisichella (It./Sauber) | 5 | 
| Pohár konstruktérů | |
| 1. Ferrari | 106 | 
| 2. Renault | 61 | 
| 3. BAR-Honda | 46 | 
| 4. BMW- Williams | 36 | 
| 5. Sauber-Petronas | 10 | 
| 6. McLaren-Mercedes | 5 | 







