Hlavní obsah

Motocyklista Salač testoval Lamborghini. Možná vyzkouší i automobilové závody

Obvykle sedí na dvou kolech, tentokrát měl pod sebou čtyři. Ani ne týden po nabitém víkendu v Brně, kam se po pěti letech vrátila MotoGP, si motocyklista Filip Salač odskočil pro změnu na mostecký okruh, aby tu testoval za volantem Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2. Najel 180 kilometrů a radil mu automobilový závodník Jiří Mičánek. A není vyloučené, že si Salač střihne automobilové závody.

Automobilový test Filipa Salače v Mostě.Video: Buggyra Racing

Článek

„S Filipem jsme se domlouvali už dva roky, že by si chtěl závodění v autě vyzkoušet. Teď konečně se naše kalendáře potkaly spolu s testovacím dnem v Mostě,“ říká Jiří Mičánek, manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra a zároveň Salačův instruktor.

Pro Filipa Salače to byla první zkušenost s ostrým závodním autem. Po čtyřech kolech na sedadle spolujezdce se hned posadil za volant. „Je neskutečné, jak to auto jede, jak je lehké a dělá to, co člověk chce,“ popisoval Salač.

Česká motocyklová jednička nakonec na trati strávila většinu dne. „Od začátku jsme měli jasno, že nechceme žádné exhibiční svezení, ale reálný test, jako by se Filip připravoval na závod. S týmem v plné sestavě i s inženýry,“ uvedl Mičánek.

A žádné kompromisy nebyly ani v nastavení auta. „To auto, ve kterém Filip seděl, je to stejné, se kterým jsme o předminulém víkendu skončili třetí v GT2 European Series. Pro Filipa jako závodníka by nemělo smysl něco zásadně měnit. Bylo jasné, že bude mít závodní návyky, a to se potvrdilo. Od začátku bylo vidět, že přesně ví, co dělat. To, co normálně musíme učit závodníky od začátku, tady nebylo potřeba,“ potvrzuje Mičánek.

Do karet Salačovi hrálo i to, že premiéru za volantem Huracánu si odbyl v Mostě, který dobře zná. „Stopa je tady hodně podobná té motorkové, jak je trať úzká a napojená na sebe. Takže mi to dalo jen trochu práce. Na druhou stranu je pro mě těžké pracovat s tou váhou, fyzika je oproti motorce samozřejmě úplně jiná. A naopak v autě mám mnohem víc času přemýšlet nad stopou i brzdnými body. Na motorce má člověk toho času míň.“

Právě brzdy byly pro jezdce Moto2 největší překvapení. „My na motorce brzdíme přední brzdou 12 barů, tady se na rovince mačká 120 barů, desetinásobek. To auto zpomaluje neskutečně.“

A chválil ho i Mičánek: „Bylo vidět, že to má Filip neuvěřitelně v oku a brzdí precizně. Z mého pohledu na sedadle spolujezdce občas až moc precizně. Dovedl bych si představit, že to bude o něco dřív.“

Na první testy by Salač s Jiřím Mičánkem chtěli navázat další spoluprací. „Filip by se svými zkušenostmi a závodními návyky mohl bez problémů být konkurenceschopný v mistrovství republiky. Určitě je ve hře, že by se v barvách našeho týmu v budoucnu na startu závodu objevil. Nebylo by to ojedinělé. S Huracánem v Lamborghini Super Trofeo společně s námi startoval Dani Pedrosa. A Valentino Rossi minulou neděli zvítězil v GT World Challenge Europe v Misanu, kde jsme dojeli třetí v GT2 European Series,“ nastínil Jiří Mičánek s tím, že klíčové bude skloubit časové možnosti jezdce motocyklového mistrovství světa a týmu Mičánek.

Související témata: