Článek
Bude pro vás velkým handicapem, že sedmnáct soupeřů má lepší techniku?
Těžko půjdu před tovární motorku, které mají dost výhod. I když je moje letošní Honda ve srovnání s loňskou verzí o dost rychlejší a brzdy i pneumaticky ovládané ventily fungují bezchybně, zatím je problém s elektronikou, aby ten výkon správně přebrala.
Jak se to projevuje?
Tovární mašina na výjezdu ze zatáčky drží plynuleji, zatímco moje pod plným plynem škube a chce se stavět na zadní. Tohle je přitěžující okolnost pro výsledky. Při únorových testech v Sepangu mě ničilo děsné vedro, přesto jsem tam o vteřinu překonal loňský čas, jenže výrazně zrychlili všichni. Dostat se mezi bodující patnáctku bude určitě obtížnější než v minulosti.
Co tedy může být vaším trumfem?
Měl bych být už za mazáka, kolem mě se objevují kluci, kteří jezdí daleko kratší dobu. Já už jsem v MotoGP dost dlouho, abych si věděl rady při chování na trati a mohl prodat zkušenost. Příjemnou změnou je, že letos drží zdraví. Ramena po pádech, které jsem měl, stoprocentní nejsou a už asi nebudou nikdy, ale tělo mám v nejlepším stavu za poslední dva tři roky.
Naladilo vás i motocyklové dobrodružství na dovolené v jihoamerické Patagonii?
Dal jsem si parádní oraz. Půjčili jsme si motorku, dostali vyznačený itinerář a ve dvou jsme dohromady najeli během deseti dnů snad pět tisíc kilometrů, po silnicích i šotolinách. Mám mračna zážitků, viděli jsme ledovce, sopky, běhající lamy a zastavili jsme i u cedule Konec světa.