Článek
V kategorii II speciálních vozů získal absolutní vítězství opět zakladatel mistrovství ČR této disciplíny u nás Tomáš Vavřinec s Mitsubishi Lancer EVO, které zdobí obrázek slavného kocoura Vavřince a sbírá na tratích vavříny.
„Letos se odjely kvůli koronavirové situaci jen tři podniky, plánováno jich bylo ale pět. Účast byla opět velká, což svědčí o tom, že popularita sprintu roste, je to adrenalin. Vážíme si takové účasti i toho, jak se jezdci přizpůsobují novinkám. Může totiž startovat každý, kdo má řidičák a jeho vůz má platnou technickou prohlídku. Může absolvovat třeba jen jeden závod. Kdo chce jet o body, musí mít licenci AČR," řekl pro Sport.cz Tomáš Vavřinec.
Technická pravidla jsou naprosto jednoduchá, rozdělení do kategorií jasné. Každý si najde tu svoji. Vozy jsou rozděleny do dvou základních kategorií - I. jsou automobily, které musejí mít technický průkaz, platnou STK, všechny sedačky a náležitosti s tím související.
Rozděleny jsou podle objemu motoru do deseti benzínových a pěti dieselových tříd od 1400 ccm, nejvyšší je nad 4000 ccm. Zvláštní jsou pak skupiny aut na elektrický nebo hybridní pohon, veteráni a upravené vozy pro invalidy na ruční ovládání.
Speciály s úpravami
V kategorii II závodí speciály, které mohou mít jakékoliv úpravy, které se vejdou do pravidel a neohrožují bezpečnost provozu vozidla. Rovněž jsou rozdělené na benzínové a dieselové, obojí ve třídách do 2000 a nad 2000 ccm. Trať musí být dlouhá 400 až 1000 m, šířka jedné dráhy pak minimálně pět metrů.
V rámci několikadenního srazu Car Wars tentokrát startovalo 121 startujících na vozech 23 značek v 45 typových provedeních, které se objevily v 18 kategoriích. Svědčí to o rostoucí popularitě této disciplíny a schopnosti jezdců pružně reagovat na technické novinky a možnosti.
„Prvořadá je bezpečnost závodníků i ostatních účastníků. V této oblasti respektujeme požadavky Autoklubu ČR. Letošní závody mistrovství republiky zvládli pořadatelé velkých tuningových srazů a to Car Wars a JH Tuning perfektně. Povinností jsou také ochranné přilby pro všechny, kdo sedí v autě při závodě," dodal Vavřinec, který věří v další rozšíření startovního pole i vyšší počet diváků kolem trati.
„Samozřejmě pořadatelé se starají o kvalitní zázemí, aby si diváci mohli závody opravdu užít," uvedl Vavřinec. Jako dlouholetý a úspěšný český reprezentant v závodech automobilů do vrchu má nepochybně výhodu. Rychlost má v krvi.
„Vavřinec je nejrychlejší kocour nejen u nás," ukazuje s úsměvem na maskota na svém voze. Vzhledem ke koronaviru není jisté, kde a kdy si ti, co skončili ve svých kategoriích v celkovém hodnocení na pódiu, převezmou poháry. „Slavnostní vyhlášení určitě uspořádáme, ale současná situace to zatím nedovoluje. Budeme pružně jednat podle situace," dodal Vavřinec.
Absolutní pořadí v hlavních kategoriích - Kategorie I (cestovní vozy): |
---|
1. Tomáš Budža (VW Golf) |
2. Lukáš Vejpuský (Seat Leon) |
3. Vlastimil Hercok (Nissan GTR) |
Kategorie II (speciální vozy): |
1. Tomáš Vavřinec (Mitsubishi Lancer EVO) |
2. David Veselý (Honda Civic) |
3. Aleš Janeček (VW Golf) |