Hlavní obsah

Loprais bude na Silk Way Rally řídit MAN, možná dá Tatře sbohem i na Dakaru

Karel FeltPrávo
Aktualizováno

Aleš Loprais a kamion Tatra - tohle spojení vypadalo, že vydrží navěky a těžko si šlo představit jinou variantu. Přesto se za pár týdnů rozdělí a dvaatřicetiletý závodník bude na červencové Silk Way Rally sedět za volantem kamionu MAN. Novou Tatru Jamal totiž nestihnou do startu soutěže ve Frenštátě pod Radhoštěm postavit.

Kamion MAN nizozemské stáje VEKA

Článek
Fotogalerie

„Oslovil mě nizozemský tým Eurol VEKA, který má k dispozici vozy MAN s tovární podporou. Když jsme letos havarovali na Dakaru, byla posádka Petera Versluise mezi prvními, která u nás zastavila a poskytla nám potřebnou pomoc. Tohle je pro mne nová velká výzva. Zatím jsme se dohodli na spolupráci při Silk Way Rally. Máme za sebou také první úspěšné testování v Turecku. Nechci teď spekulovat, s čím pojedu Dakar 2013, ale je možné, že to bude s vozem MAN," řekl pro Sport.cz a Právo Aleš Loprais.

Tatra může být rychlejší

„Když mne vezli do nemocnice, chytil mě Peter za ruku a řekl, že příští Dakar vyhrajeme spolu. Zajímal se o můj zdravotní stav i později. Znali jsme se už před tím, ale pochopitelně jsme se ještě víc sblížili. Jeho nabídka mě příjemně překvapila. Jedná se o špičkový tým s perfektním zázemím. Je větší než ten náš. Kamión budu řídit já, se mnou pojede Peter a také další člen posádky bude z týmu Veka. Mým úkolem bude co nejrychleji se s autem sžít, protože jeho koncepce je jiná, než na jakou jsem byl dosud zvyklý. První zkušenosti jsou ale výborné," prozradil Loprais.

V Turecku při testech už odhalil několik záležitostí, které je možné na kamiónu MAN vylepšit. „Především je vyšší než naše tatra, ale je velice stabilní a na rovnějších úsecích velice rychlý. Naopak tatra je rychlejší v rozbitém terénu, ale jsem přesvědčený, že dokážeme MAN zrychlit i v těžkých pasážích," dodal Loprais s tím, že před startem Silk Way Rally v Rusku budou ještě MAN testovat a vylepšovat.

Obratle drží

„Všechno se to zrodilo hodně rychle. Po květnové lékařské kontrole jsem dostal definitivně zelenou pro další závodění. Testy v Turecku byly hodně náročné, ale oba obratle, které jsem měl po havárii na Dakaru naštípnuté, drží dobře. Žádnou bolest jsem necítil a snad to vydrží i nadále. Teď musím především dohánět fyzičku, takže každou volnou chvíli trávím na kole nebo v posilovně," prozradil Aleš Loprais.

O definitivním rozchodu s Tatrou nepřemýšlí. „V tuto chvíli jde o Silk Way. Letošní auto bylo totálně zničené do šrotu. Nové se nedalo postavit rychle. Až když přišly peníze z  pojišťovny, mohli jsme začít naplno. Musel bych startovat se starým autem, které má malou kabinu. Nebylo by to ono. Nesmyslné plýtvání penězi a energií. Dál budeme ve Frenštátu v klidu stavět dvě nové Tatry Jamal. Využijeme spoustu poznatků k vylepšení, takže budou lepší než letošní verze," uvedl Loprais.

Silk Way Rally pojede nejen jeho posádka, ale i jedna tatrovácká pod křídly Euro Veka Teamu. "Čas ukáže, jestli jedna z nich bude pro mne nebo obě využijeme komerčně a pojedu Dakar 2013 opravdu s vozem MAN a v nizozemském týmu. Zatím jsem především rád, že jsem dostal tuto šanci a mohu startovat s kvalitním vozem. Vždyť v Rusku budu obhajovat loňské zlato," rozloučil se Aleš Loprais.

Reklama