Článek
S ním zažil několik Dakarů a v roce 2009 spolu byli třetí na Silk Way Rally, kterou o dva roky později dokonce vyhráli. Když začal Loprais jezdit se zahraničními vozy, Holáň závodil jako mechanik po boku Tomáše Vrátného. Ve frenštátských dílnách se však podílel na vývoji nového vozu a jeho vylepšování. Stávající tatru zná dokonale. Vůz je vybaven výkonným motorem Gyrtech a kromě dalších vylepšení má i systém, používaný v soutěžních speciálech v kategorii WRC, díky kterému má mechanik v kabině dobrý přehled, co se děje s motorem a celým systémem.
Navigátor z pouště
Proč se Loprais rozhodl právě pro tuto posádku? „S Khalidem jsme v minulosti mnohokrát při testech v Dubaji hovořili o jeho možném angažmá v našem soutěžním kamiónu. Nejblíže jsme společné premiéře byli v roce 2012 na Dakaru. Nicméně až teď jsme dovršili oboustrannou výzvu to společně vyzkoušet na nejnáročnější soutěži současného maratónského rallye světa. Navíc se defacto narodil v poušti. Jak sám říká, kamión je pro něj veliká výzva," uvedl k dubajskému navigátorovi.
S Holáněm spolupracuje už deset let. Zažili spolu i velké úspěchy. „Společně s Milanem se nám podařilo Queen potáhnout o kus dopředu. Jak moc se nám to povedlo, odpoví následujících několik dní plných adrenalinu napříč Ruskem, Kazachstánem a Čínou," uvedl k mechanikovi Loprais.
Slavnostní start Silk Way Rally bude 7. července na moskevském Rudém náměstí, závodit se začne o den později. Na posádky čeká podle itineráře 9608 km (z toho 4089 rychlostních testů), rozdělených do čtrnácti etap. Cíl bude 22. 7. v čínském Sianu. Na tratích v Rusku, Kazachstánu a Číně bude závodit i silný tovární tým Kamaz a také Nizozemec De Rooy.