Hlavní obsah

Mezi Loebem a Ogierem to vře. Po Řecku už nejde o rivalitu, ale otevřenou válku

LOUTRAKI

Už si jdou po krku. Tvrdě a nelítostně. A ve válce obou jezdců Citroënu bude hůř, protože ve druhé polovině světového šampionátu v rallye napětí mezi Loebem a Ogierem vygraduje. Po dění v Řecku,jež sedminásobný mistr světa Loeb nemůže stále překousnout, docela určitě. „Pomohli Ogierovi na můj úkor, což je dobrá informace. Alespoň pro mě. Teď už vím, kdo je u Citroënu týmovou jedničkou,“ sarkasticky glosoval obhájce titulu a vedoucí muž šampionátu Sébastien Loeb politiku své stáje, když se vrátil domů.

Foto: Zdeněk Sluka

Sébastien Loeb těžko překousává to, co se dělo při Rallye Akropolis.

Článek

Nahlas to nikdo neřekl, v oficiálním komuniké Citroënu slavícím při Rallye Akropolis dvojnásobný triumf se samozřejmě o nočním extempore neobjevila ani řádka, francouzští žurnalisté však údajně zaručené informace o tom, co se dělo při sobotní erzetě a co krále králů Loeba tolik vytočilo, přece jen vyšťourali. Zřejmě od samotného Loeba, jenž byl už v Řecku nasupený jako tisíc čertů a servítky si nebral. Zvláště, když ho noční speciálka a Ogierův tah připravil o vítězství v celé rallye.

Taktika k rallye patří, vzkázal Ogier

Sedminásobnému šampionovi totiž nešlo jen o taktizování týmového kolegy, který před cílem noční erzety zvolnil, aby do závěrečné nedělní etapy nemusel na trať rychlostních zkoušek jako první. Milerád přenechal vedoucí pozici Loebovi, jenž na cestách plných kamení doplatil na to, že čistil trať. Loeb jel sice jako o život, na Ogiera to však nestačilo. Logicky, protože podle odhadů expertů ztrácí jezdec čistící trať v průměru sekundu na každém kilometru.

Sébastien Ogier se Citroënem na trati Rallye Akropolis.foto: Zdeněk Sluka

Loeb nakonec prohrál s Ogierem o 10,5 sekundy, což dává za pravdu jeho slovům, že byl v Řecku nejrychlejší, ale přesto prohrál. „I taktika je součástí rallye. Nemyslím, že by současná pravidla byla pro náš sport dobrá, ale teď prostě platí a my jsme jich jen využili. V mé situaci by se ostatní zachovali stejně,“ vzkázal Ogier nasupenému Loebovi.

Loeb: Nešlo o taktiku, ale o informace

Toho ovšem až tolik nevytočila strategie týmového kolegy, jako nerovné podmínky při inkriminovaných nočních kilometrech. Zatímco Ogier informace o průběžných Loebových časech v autě měl a mohl se podle nich zařídit, on byl od nich odříznutý.  Těžko rozsoudit, zda šlo skutečně o technickou závadu na zařízení ve voze jeho rivala nebo o konkurentův vědomý zásah, o němž se v zákulisí hodně spekuluje, Loeb se ovšem přiklání k druhé verzi. Alespoň soudě podle jeho slov.

Sébastien Loeb se Citroënem na trati Rallye Akropolis.foto: Zdeněk Sluka.

„On informace o mezičasech měl, já ne, takže jsem se zákonitě ptal, proč z nich měl prospěch Ogier a já nikoli. Očekával bych, že vzhledem k mým výsledkům i pozici v letošním šampionátu budu mít podporu já. Teď už vím, kdo je v našem týmu jezdcem číslo jedna. Do budoucna to je důležitá informace. Pro mě určitě,“ rozčiloval se sedminásobný mistr světa Loeb.

Citroën? Oba jsou si rovní

Z těchto slov je zřejmé, jak moc to ve francouzské stáji vře. A šéf Citroënu Olivier Quesnel se přitom nepokouší stupňující se napětí mezi oběma jezdci mírnit.

„Nikdo nikdy neřekl, že Ogier je týmovou jedničkou, což Loeb moc dobře ví. Ale není ani dvojkou. Už proto ne, že před sezónou dostal několik nabídek od Fordu. Významných a opakovaných. On s námi přesto zůstal, ale samozřejmě pod podmínkou, že nebude vnímán jako dvojka,“ prohlásil Quesnel, na Loebovy podezíravé náznaky však nereagoval.

Sébastien Ogier (vpravo) oslavuje s navigátorem Julienem Ingrassiou triumf v Rallye Akropolis.foto: Zdeněk Sluka

„Oba jsou si rovni, jako se dvěma sobě rovnými jezdci s nimi zacházíme a jednáme. Mají stejné auto, shodné podmínky. Loeb nemůže očekávat, že od nás dostane nějaký dárek, aby získal osmý titul mistra světa. Má dostatek zkušeností a talentu, aby si pro něj dojel sám. Rozhodně neobětuji Ogiera, aby mu skenoval a čistil trať,“ pravil rezolutně šéf Citroënu, i když i on si je moc dobře vědom, že soupeření obou pilotů zřejmě přeroste ve druhé polovině šampionátu v otevřenou válku. Zvláště, když po sedmi závodech má vedoucí Loeb na druhého Hirvonena k dobru sedmnáct a na třetího Ogiera dvaadvacet bodů.

„Válčit mohou, ale musí přitom zůstat na silnici,“ naznačil Quesnel, že ze vzájemné rivality Loeba a Ogiera může Citroën ve zbývajících šesti soutěžích profitovat.

Reklama

Související témata: