Článek
Loňský vicemistr světa Latvala vyhrál 11 z 21 rychlostních zkoušek a po jedenácti letech v Mexiku ukončil vítěznou sérii francouzských jezdců v tamních závodech MS. Po triumfu Nora Pettera Solberga v roce 2005 zdejší šotolinovou rallye šestkrát vyhrál Sébastien Loeb a po něm třikrát Ogier, v roce 2009 nebyla soutěž součástí kalendáře MS.
Latvala si během sobotní druhé etapy zajistil více než půldruhaminutový náskok, přesto musel zůstat velmi obezřetný. V neděli totiž jezdce na úvod dne čekal 80 kilometrů dlouhý měřený test, nejdelší rychlostní zkouška v seriálu MS za posledních třicet let.
Ogier v ní stáhl 25 sekund, v závěrečné erzetě vyhrál před Latvalou o dalších pět, ale na celkové prvenství pomýšlet nemohl. Prohrál poprvé v sezoně, přesto MS dál bezpečně vede. "Nemohl jsem udělat víc. Auto bylo perfektní a máme spoustu bodů do šampionátu," prohlásil Ogier.
Latvala si naopak připsal po nezdarech v Monte Carlu i ve Švédsku první letošní body. "Fantastický výsledek, fantastický pocit. Po špatném startu do sezony jsem měl černé myšlenky, navíc v Mexiku se mi v minulosti moc nedařilo. Až letos to tady bylo poprvé bez problémů," řekl novinářům třicetiletý Fin.
Prokop po lednové účasti na Dakaru naskočil do seriálu MS až v této třetí rallye. Po havárii Nora Andrease Mikkelsena v 15. erzetě se posunul na sedmé místo a na něm už zůstal. Vyneslo mu to prvních šest bodů v šampionátu, průběžně je desátý.
| Mexická rallye, konečné pořadí: |
|---|
| 1. Latvala, Anttila (Fin./Volkswagen Polo-R) 4:25:57,4 |
| 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Volkswagen Polo-R) -1:05,0 |
| 3. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i20) -3:37,9 |
| 4. Östberg, Flöene (Nor./Ford Fiesta RS) -5:36,4 |
| 5. Paddon, Kennard (N. Zél./Hyundai i20) -6:22,6 |
| 6. Tänak, Mölder (Est./Ford Fiesta RS) -9:59,5 |
| 7. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -12:58,5 |
| Průběžné pořadí MS (po 3 ze 14 závodů): |
| 1. Ogier 77 b. |
| 2. Östberg 39 |
| 3. Mikkelsen (Nor.) 33 |
| 4. Sordo 33 |
| 5. Paddon 29 |
| 6. Latvala 27 |
| ... |
| 10. Prokop 6 |
| Pohár konstruktérů: |
| 1. Volkswagen 97 b. |
| 2. Hyundai 64 |
| 3. M-Sport Ford 45 |
| 4. Volkswagen II 30 |
| 5. Dmack Ford 26 |
| 6. Hyundai N 24 |
| 7. Jipocar 6 |







