Hlavní obsah

Parťáci ze Škodovky se perou o titul, ale zajdou i na pivo

PONTA DELGADA

Nenávist nehledejte. Ač spolu Fin Hänninen a Čech Kopecký, piloti Škody Motorsport, tráví společně stovky hodin a v rallye závodech jsou úhlavními soky, mimo kokpit soutěžní Fabie S2000 se přátelí. Žádná ostrá rivalita či snad skrytá osobní válka tak, jako třeba aktuálně planoucí boj mezi Vettelem a Webberem, piloty týmu Red Bull ve formuli 1.

Foto: skoda-auto.cz

Pohled do útrob Škody Fabie S2000. Juho Hänninen (vpravo) a navigátor Mikko Markkula při belgické Ypres rallye.

Článek

„Rozhodně mohu Juhu označit za jednoho z nejlepších kamarádů. Loni jsme společně prožili 220 dnů,“ říkal Jan Kopecký v zázemí mladoboleslavského týmu před včerejším startem Rallye Azory, že v leckterém manželství jsou si partneři vzácnější.

„Pětadevadesát procent z toho času přitom strávil v bytě u mě v Kostelci nad Orlicí. A ani jednou jsme se nepohádali. Lepšího týmového parťáka jsem si nemohl přát,“ prohlásil Kopecký. „Když jsem před čtrnácti dny dorazil po cestě z Itálie na Bohemia rallye, dospával jsem noční jízdu na jeho hotelovém pokoji,“ doložil čerstvou zkušenost.

Prodebatovali letadlo 

Osmadvacetiletý Juho Hänninen je jen o rok mladší než jeho český parťák. Netají, že za rok a půl ve Škodě si Česko zamiloval. „Rivalita mezi mnou a Honzou je tak malá, jak jen může být. Na rychlostních zkouškách se snažíme vyždímat z nás to nejlepší, mimo erzety se téměř o vše dělíme,“ smál se spiklenecky lídr šampionátu Intercontinental rallye challenge, jehož je Rallye Azory osmým dílem. „Na trati chce každý vyhrát. Ale když je jeden z nás pomalejší, nevysmíváme se. Spíše si poradíme, o záludnostech na trati si řekneme,“ přitakal Kopecký.

Co je tématem rozhovorů pilotů Fabií S2000? „Učí mě finská slovíčka, já jeho česká. Máme stovky nejrůznějších témat,“ líčil Kopecký. Nedávno se do jednoho zabrali tak důmyslně, že cestou k soutěži zmeškali letadlo. „Ve Frankfurtu jsme seděli přímo před bránou k nástupu do letadla. Měli jsme to metr,“ vyprávěl Kopecký. „Najednou na tabuli před námi naskočila jiná cílová destinace. Tak jsme se sebrali, v restauraci si dali jídlo s pivem a letěli dalším spojem. To už jsme si dali pozor,“ culil se Kopecký a zapřísahal se, že téma debaty z paměti dávno zmizelo.

Jedničku a dvojku neřeší 

Piloti českého týmu jsou v čele průběžného pořadí šampionátu IRC. A klidně se může stát, že na konci roku budou bojovat mezi sebou o titul. Nemůže honba za prvenstvím vztahy narušit?

„Rozhodně ne. Počítá se sedm nejlepších výsledků z celého šampionátu. Systém je ošidný, tudíž nemá smysl teď něco řešit,“ shodli se oba borci. Jejich zápolení v boji o vteřiny na trati s klidem přihlíží boss Škody Motorsport Michal Hrabánek. „Jezdce nedělíme na jedničku a dvojku. Ve srovnání s konkurenčními značkami těžíme z faktu, že máme dva vyrovnané piloty na vysoké úrovni,“ říkal důrazně.  „Zatím nebyl důvod do boje o body zasahovat. Ale není vyloučeno, že na konci šampionátu budeme k takovému kroku donuceni,“ připustil Hrabánek. „A předesílám, že nadšených bych z takového kroku nebyl.“

Varianty mohou nastat dvě. Piloti mladoboleslavského týmu nasbírají tolik bodů ve srovnání s konkurencí, že o titul budou soupeřit pouze mezi sebou. Druhou možností je vyrovnaný bodový stav mezi piloty české stáje současně s rivaly dalších značek.

„V prvním případě bychom kluky nechali, ať se poperou,“ usmál se Hrabánek. Týmové řešení druhé varianty rozebírat nechce. Ale je jasné, že jeden z pilotů by musel ustoupit zájmu značky. Možnost, že by v honbě za vteřinami v důsledku přehnané snahy vypadli Kopecký i Hänninen a zlato spadlo do klína soupeřům, je nepřípustné.

Reklama