Článek
Češi nastoupili v sestavě: Lukáš Vojáček (vůz Subaru Impreza STi/třída a skupina A nad 3000 ccm), Vladimír Vitver (Audi WTTR DTM/E2 SH nad 3000 ccm), Petr Trnka (Ligier JS53 Evo3/E2SC do 3000 ccm), Martin Vondrák (Tatuus NT07 Honda/E2‐SS do 2000 ccm) a David Dědek (Alfa Romeo 147 2.0 TS/A do 2000 ccm). Na nejvyšší metu však dosáhl jen Vojáček.
„Sedmé místo týmu i svůj individuální výsledek považuji za velký úspěch. Celý víkend ale pro mne nezačal dobře. V Gubbiu je velice krátká trať, jen něco málo přes tři kilometry, navíc jsem tu jel poprvé, a v tréninku mi to moc nešlo. První dvě závodní jízdy nebyly nic moc, až ta třetí se povedla podle mých představ, a posunula mě na první místo skupiny, protože v téhle soutěži se počítá jen ta nejrychlejší, dvě horší se škrtají. Paradoxně jsem tím zlepšováním moc nepomohl národnímu týmu," říkal s trochou smutku v hlase Lukáš Vojáček.
„Tenhle týmový závod je totiž i jízdou pravidelnosti, sčítají se pro tým dvě časově nejbližší jízdy. Jenže já jsem se posouval dopředu po dvou sekundách, protože tuhle trať neznám a nemám ji tudíž dobře najetou. Každá jízda je novou zkušeností. Rozdíl prvního a čtvrtého jezdce národního týmu byl jen 0,7 sekundy. Do toho jsem se nevešel," dodal na vysvětlenou.
V Gubbiu skončila Vojáčkova nejlepší sezóna, v níž získal titul mistra Evropy. I s Gubbiem triumfoval ve dvanácti závodech. „Opravdu nejlepší sezóna v kariéře. Kolikrát jsem měl smůlu a zůstal těsně pod vrcholem, zhatila mi to jediná chyba nebo technický problém. Letos všechno sedlo a vyšlo, jak mělo, včetně tolik potřebného štěstí. Dík za to patří celému týmu," liboval si třicetiletý český jezdec.