Hlavní obsah

KOMENTÁŘ: Když hlavní tvář Slovanu usedne na lavičku. Hvězda ze severu sportovně dohnala marketing

3:22
3:22

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

V polovině listopadu měl na Oneplay premiéru první díl dokumentárního seriálu Slovan Liberec: Zpátky na vrchol, který vrcholil přetahovanou s Ostravou o špílmachra Michala Hlavatého a severočeským happyendem v podobě jeho příchodu.

Foto: Sport.cz, Profimedia.cz

Komentář Hynka Preislera.

Článek

„On tu hodnotu, kterou za něj budeme platit jako hráče prostě nemá, protože ty ho pak neprodáš za víc a víš to. Ale když si ho zasadíš do kontextu toho týmu, že on bude ten lídr a opěrný bod tvé ambice, tak ti jednak může zhodnotit hráče kolem sebe a navýší ti pravděpodobnost toho, že budeš sportovně úspěšný, což znamená, že můžeš hrát o předkola v Evropě atd. A to ti může přinést disproporčně větší peníze,“ vysvětluje v dokumentu majitel Liberce Ondřej Kania, proč byl nákup špílmachra Michala Hlavatého pro nové vedení Slovanu minulé léto absolutní prioritou.

V seriálu se tím netají. Jako očekávaný lídr v něm Hlavatý logicky i často mluví, je jednou z jeho hlavních tváří.

Jenže jako by opět zafungoval zákon schválnosti. Skoro přesně ve stejné době jako uvedení očekávaného dokumentu Michal Hlavatý přišel ve Slovanu o místo v základní sestavě. V nepovedeném utkání s Jabloncem z konce října se vykartoval. V příštím kole na Slovácku tak chyběl, a právě v Uherském Hradišti Slovan odstartoval famózní sérii, jakou už dlouho nepamatuje. Čtyři zápasy, čtyři triumfy, úchvatné skóre 14:0. Hlavatý po Podještědském derby jen dvakrát střídal, celkem nasbíral 39 minut. A poslední utkání s Olomoucí sledoval celé jen z lavičky, což kouč Radoslav Kováč osvětlil systémovou záležitostí.

„Míša je pro nás pořád výborný hráč, teď nenastoupil spíše kvůli typologii a způsobu hry Olomouce, protože těch balonů šlo hrozně moc nahoru. Diakité odehrál zase velice dobrý zápas, ale už jsme viděli, že toho má trochu dost, ale potřebovali jsme tam Masa (Masopusta), který je víc soubojový, Míša zase víc herní. Kdyby to však bylo na druhou stranu a nedej bože jsme prohrávali, tak to řešíme zase jinak,“ vysvětloval poslední absenci Hlavatého.

Aby bylo jasno, rozhodně to neznamená, že Hlavatý mohl za neúspěšné zápasy Liberce, byť je pravdou, že na podzim neměl nějak oslnivou formu a jeho výkony zaostávaly za očekáváním. Liberci ještě může nepochybně hodně pomoci.

Foto: www.fcslovanliberec.cz

Michal Hlavatý z Liberce

V symbolické rovině je však trochu příznačné, že jedna z hlavních marketingových tváří Slovanu, která hraje v seriálu jednu z klíčových rolí, nyní usedla na lavičku. Absolutní přednost má tým a sportovní hledisko. Ještě v minulém roce to totiž navenek vypadalo, že marketingová stránka je v Liberci na prvním místě před tou sportovní. Ostatně vloni po historickém výprasku 0:5 s Jabloncem (bude mu věnován čtvrtý díl seriálu s premiérou tento pátek) to přiznal sám majitel. „Zatím to skutečně vypadá, že kvalita a velikost značky bohužel předběhla kvalitu produktu,“ prohlásil tehdy Kania.

Nyní již kvalita produktu dohání i kvalitu značky, na které u Nisy poslední rok a půl hodně zapracovali. Liberec je aktuálně čtvrtý, třetí Jablonec má na dostřel tří bodů a pak už jsou jen pražská S. A mladý, nadějný a hladový kádr je velkým příslibem. Z této rovnováhy můžou pod Ještědem ještě hodně vytěžit už v této sezoně.