Hlavní obsah

Sběrač ve Wimbledonu málem připravil Murrayho o set. Porušil rozhodčí pravidla?

30. 6. 2022 9:56

Hodně zásadním způsobem málem vstoupil do ostře sledovaného zápasu druhého kola wimbledonské dvouhry mezi Johnem Isnerem a Andym Murrayem sběrač míčků. Kdyby byli rozhodčí ve výkladu pravidel striktní, sběrač by svojí angažovaností připravil britskou hvězdu o proměněný setbol.

Foto: Alastair Grant, ČTK/AP

Britský tenista Andy Murray se raduje z výhry ve třetím setu nad Johnem Isnerem. Jeho proměněný setbol málem překazil sběrač.Foto: Alastair Grant, ČTK/AP

Článek

Murray s americkým ranařem prohrál úvodní dva sety, v tom třetím si ale v tie-breaku vybudoval vedení 6:3. Po jeho servisu Isner netrefil return a vysoko odpálený míček se snášel daleko do autu.

Murray v euforii skákal a nešetřil vítěznými gesty směrem k publiku. V nastalém humbuku se ale přešlo téměř bez povšimnutí, že míček do autu vůbec nedopadl, protože jej ještě před dopadem chytil do ruky sběrač.

Čárový rozhodčí sice zahlásil aut a umpirový konec setu, nicméně podle přísného výkladu pravidel ve skutečnosti míček mimo kurt nedopadl a výměna se tak měla nejspíš opakovat. V pravidlech se výslovně přesně píše, že míček musí dopadnout na zem.

„Myslím, že by se měla výměna opakovat, protože míček se vůbec neodrazil. Sběrač míček chytil, skvěle ho lapil, jenže...," upozornil na nesrovnalost komentátor BBC Andrew Castle.

„Za normálních okolností by měl míč na zem spadnout, ale všichni víme, že by skončil v autu," dodal jeho kolega a někdejší skvělý tenista Tim Henman.

Každopádně Murray se s turnajem nakonec stejně rozloučil. Skvěle servírující Američan vyhrál čtvrtý set 6:4 a dvojnásobného wimbledonského šampiona vyřadil.

Reklama

Sdílejte článek