Hlavní obsah

Sparťanský trojlístek si užívá třeboňské bahno

TŘEBOŇ

Místo lenošení někde v teplých krajích u moře během posezónní dovolené se trio fotbalistů Sparty Pavel Horváth, Jan Rezek a Tomáš Sivok chodí koupat do vany s léčivým bahnem. Všichni jsou na týden hosty Bertiných lázní v Třeboni, kam si po náročném fotbalovém podzimu přijeli odpočinout i doléčit drobné šrámy při nejrůznějších procedurách.

Foto: PRÁVO/Jan Krůta

Útočník Sparty Jan Rezek při bahenní koupeli v lázních Třeboň.

Článek

Ať už je to pověstná třeboňská slatinná koupel, masáže, zábaly, pobyt ve vířivce nebo cvičení s míčem. "Vstáváme každé ráno brzy," říká Rezek po příchodu do recepce. S Horváthem bydlí v nedalekém hotelu, kapitán Sparty Sivok dojíždí z domova v Českých Budějovicích. "Že to říkáš zrovna ty. Ve středu jsi měl být v osm na masáži a přišel jsi o půl hodiny pozdě, protože jsi na první zazvonění budíku nereagoval," rýpne si do kamaráda Horváth.

Pobyt v různých lázních republiky už ve své fotbalové kariéře všichni někdy zažili, ale Třeboň si nemohou vynachválit. "Já tady byl už kdysi se Slavií," prozrazuje Horváth. "Zatím to tady splňuje účel, moc se nám tu líbí," dodává. "Aspoň nabereme síly na novou sezónu," přitakává Rezek.

Ve čtvrtek ráno začínali slatinnou koupelí. "Moc jsme toho nenaspali. Ve středu večer jsme v Praze byli na koncertě zpěvačky Pink. Zpátky jsme dorazili ve tři ráno," říká Horváth. "A když jsme přijeli, tak si Réza pustil přes reproduktory na dobrou noc Ramsteiny. To se fakt nedá usnout," kroutil hlavou.

"Už je mi strašný vedro," hlásil Horváth po deseti minutách ve vaně s léčivým bahnem. Když přicházím do kabinky s číslem 7 fotografovat Honzu Rezka, hned začne dělat nejrůznější grimasy. "Zkusím se namalovat jako Rüstü," snaží se napodobit tureckého brankáře, který pokaždé vyrazí na hřiště jako válečník s čárami namalovanými pod očima. "A teď čerta," dává si nad hlavu prsty jako rohy. "Réza je děsnej kašpar. Jako bych viděl sebe za mlada," usmívá se Horváth.

Horváth bude hledat fotky

Oba mají v hotelu společný pokoj, sami by se určitě nudili. "Když jsme přijeli, měli pro nás nachystané dva jednolůžáky. Málem se mi rozskočilo srdce," říká s notnou dávkou ironie Horváth. "Pravda je taková, že potřeboval někoho na přepínání televize a pouštění filmů na DVD přehrávači, který jsem přivezl. Jsem jen takový živý ovladač," přiznává rovněž s pusou od ucha k uchu Rezek. "Musím to na něj říct. Už to prostě zavání šikanou..." Ti dva si prostě naoko nic nedarují a Sivok si s nimi náramně notuje. Taky žádnou legraci nezkazí.

V lázních jsou nyní nejznámějšími hosty a hlavně mužská část osazenstva s nimi ráda prohodí pár slov. Ale třeba i rehabilitační pracovnice požádají o fotku s podpisem. "Paní, já vám je sem pošlu. Ale budou ještě z Japonska. Mám jich celý balík někde v bedně. Jen jsem je ještě nenašel," dušuje se Horváth, který do Sparty přišel v průběhu podzimu z japonského Kóbe.

Na oběd trojlístek sparťanů chodí do lázeňské restaurace přímo v areálu. "Každý den jsme měli steak na lávovém grilu. Ty tady jsou jedinečné," prozrazují. Pavel Horváth si však po chvíli o rozpálený lávový kámen spálí do prstu. "Jau", zařve a bleskově strčí ruku do půllitru s pivem, aby popálený prst zchladil...

"To je moje první pivo tady. Hlídáme si životosprávu," říká. "Jen jsme si s Rézou koupili na pokoj sedmičku vína. "Ještě jsme jí ani nevypili," dodává Rezek. Stravují se individuálně. "Moc nehřešíme, snažíme se aspoň udržet váhu, kterou máme," tvrdí Horváth. "Na večeři zajdem už bez Siviho na rybí speciality do restaurace Šupinka, ryby jsou dietní. Pak už se snažíme nežrat," vykládá Rezek.

Horváth se hned pochlubí, že v úterý měli místo večeře jen ovoce. "Jablka, mrkev, mandarinky," líčí a Rezek jen kroutí hlavou. "A co pak ty brambůrky, pistácie a čokoláda? To už jsi zapomněl?", dobírá si kamaráda. "To je dieta podle nové knížky Kořínkové," řehtá se Horváth.

Zabíjačku u Rezků kvůli stěhování nestihne

Dnes večer svůj pobyt v třeboňských lázních skončí a rozjedou se užívat si další dny dovolené. "Budu doma. Dostavěli jsme barák, v sobotu se stěhujeme a nikam pryč se nám nechtělo," prohlašuje Horváth. "Já taky, sám bych se někde u moře nudil," přidává Rezek.

Kvůli stěhování musí Horváth oželet pozvání na sobotní zabíjačku k Rezkovým do Března u Chomutova. "Holt už je táta od rodiny a má utaženej řetízek kolem krku," řehtá se Rezek. "Táta má narozky, tak si to při zabíjačce oslavíme a aspoň toho na nás víc zbyde, když tam nepřijede Horvy," dodává s úsměvem. "A já ušetřím za dárek tvýmu tátovi," oponuje parťák a oba se začnou smát na celé kolo. "Už se těším. Ze zabíjačky mám nejradši gulášek, ovárek, jelítka," zasní se útočník. "Nekecej, stejně všichni vědí, že slivovici," uzemní ho Horváth.

Oba si v kruhu rodinném užijí Vánoce a Silvestra už oslaví zase spolu. "Réza se osvědčil jako chodící dálkový ovladač, tak bude přepínat televizi u nás na chalupě. Zazpíváme si karaoke, uděláme ohňostroj a zase to určitě bude dobrý," dodává Horváth.