Hlavní obsah

Barcelona má nejsilnější značku ze všech evropských klubů

DUBAJ

Barcelona má nejsilnější značku ze všech evropských fotbalových klubů. Katalánský celek je v čele žebříčku, který v pondělí na konferenci o fotbalu a obchodu v Dubaji zveřejnila londýnská agentura Global Sponsors. Za Barcelonou se na druhém místě umístil Manchester United, třetí skončil Real Madrid, až čtvrtá příčka patří bohaté anglické Chelsea.

Článek

V elitní desítce jsou dále AC Milán, Bayern Mnichov, Arsenal, Liverpool, Inter Milán a Lyon.

Agentura žebříček sestavila na základě dotazníků od stovky osob. Bodovalo se několik kritérií: například historické úspěchy, kvalita současných sponzorů, návštěvnost, profil trenéra nebo kvalita a kapacita stadiónu. "Mezinárodní renomé Barcelony pozvedly globální ikony, jako je Ronaldinho nebo trenér Frank Rijkaard, které jsou hodně známé. Klub vytvořil inovativní způsoby, jak získat globální publikum," uvedl obchodní ředitel agentury Michael Stirling.

Vysvětlil i postavení Manchesteru United, který v poslední době nesbírá velké mezinárodní úspěchy, ale v žebříčku je druhý. Navíc se setkával s negativní publicitou, když klub přebíral Američan Malcolm Glazer. "Respondenti pochopili, že není jednoduché vytvořit opravdu globální značku a United byli před spory kolem prodeje na dobré cestě," řekl Stirling. Postavení anglického klubu také vylepšily osobnosti jako Cristiano Ronaldo nebo Wayne Rooney.

Real Madrid staví na tradici týmu, který devětkrát vyhrál nejvyšší evropskou pohárovou soutěž, a hvězdách typu Davida Beckhama nebo Ronalda. Chelsea na špičku útočí až v poslední době, kdy Roman Abramovič přivedl do klubu drahé posily.

Reklama

Související témata: