Hlavní obsah

Holky taky hrají fotbal, hlásí ženy a přicházejí s novým logem. Jak se vám líbí?

Praha

Za ženským fotbalem si na stadiony nachází cestu čím dál více diváků. Nezřídka jsou lámány rekordy v návštěvnosti, a to jak u nás, tak i v zahraničí. Letos v březnu dorazilo na zápas Juventusu 39 000 fanoušků a ve Španělsku dokonce pár dní před tím padl skoro sto let starý rekord, když na zápas Atlétika Madrid s Barcelonou přišlo 60 739 lidí. I proto nyní FAČR přichází s novou kampaní. O koncept se postarala agentura intoit, která v rámci něj vytvořila i zbrusu nové logo.

Foto: intoit

Nové logo českého ženského fotbalu.

Článek
Fotogalerie

V Česku sice ženský fotbal na tak vysoká čísla v návštěvnosti, jaká jsou v zahraničí, logicky nedosahuje, i on ale v březnu zaznamenal svůj rekord. Na klání Ligy mistryň mezi pražskou Slavií a Bayernem Mnichov dorazilo 6 822 diváků, což je návštěva, které se u nás kolikrát nedočkají ani mužská ligová utkání. Mimochodem Slavia loni v Lize mistryň skončila až ve čtvrtfinále právě na kopačkách německých protivnic, což lze považovat za obrovský úspěch.

České ženy jsou jednoduše vidět i v Evropě, a nejde jen o týmy jako Slavia a Sparta, ale také o jednotlivkyně. Jen během léta došlo k řadě zajímavých transferů. Ze Sparty do slavného Juventusu nedávno přestoupila mladá naděje Andrea Stašková, Eva Bartoňová vyměnila dres Slavie za barvy Interu Milán a z jedna z nejlepších českých fotbalistek Lucie Voňková odešla z Bayernu do Ajaxu.

A kromě zajímavých přestupů se české ženy mohou jako jediné na světě pyšnit tím, že měly svoji zástupkyni v nominaci na nejkrásnější gól sezony. UEFA mezi deset nejkrásnějších gólů zařadila trefu Kateřiny Svitkové z již zmiňovaného utkání Slavia - Bayern.

Fotbalistky jako moderní bojovnice

Vzhledem k těmto úspěchům tak není divu, že se poté, co se loni kompletního rebrandingu dočkaly nejvyšší dvě mužské ligy, FAČR zaměřila také na český ženský fotbal. Celou kampaň provází nové webové stránky www.holkytaky.cz, na sociálních sítích je užíván hashtag #holkytaky a došlo i na nová loga, která se budou objevovat třeba na rukávech hráček a vyznačují se svou snadnou zapamatovatelností.

Foto: intoit

Příklad využití nového loga - hráčky ho mohou mít třeba na rukávech dresů.

Dva rovnoběžné tahy štětcem připomínají válečnické malování na tvářích bojovnic a vytvářejí rovnítko odkazující na rovnost mezi muži a ženami. Cílem kampaně není porovnávat mužský a ženský fotbal, ale snaha o to, aby oběma fotbalovým kategoriím byla věnována stejná pozornost.

V rámci projektu, do něhož se zapojily přední české fotbalistky Barbora Votíková, Markéta Ringelová, Kristýna Janků nebo Veronika Černá, si FAČR také přeje přitáhnout k fotbalu více dívek.

Foto: intoit

Jednou z tváří kampaně je brankářka Slavie Barbora Votíková.

„Moc si přejeme, aby se v dohledné době výrazně zvětšila naše členská základna. Dle našich exkluzivních průzkumů je ženský fotbal v naší zemi vnímán velmi pozitivně a my chceme přispět k budování silného sportovního odvětví," cituje generálního sekretáře FAČR Jana Paulyho web fotbal.cz.

Líbí se vám nová loga vztahující se k ženskému fotbalu?
Ano, líbí se mi
41,8 %
Ne, nelíbí se mi
58,2 %
Celkem hlasovalo 239 čtenářů.

Reklama