Článek
MasterCard minulý týden ohlásila akci, během níž měla za každý Neymarův a Messiho gól až do března roku 2020 věnovat WFP částku na 10 000 jídel. Kampaň na sociálních sítích vyvolala vlnu kritiky. Byla vnímána jako snaha společnosti zajistit si pozornost před mistrovstvím světa, kde bude jako jeden z hlavních sponzorů FIFA propagován její konkurent na poli platebních karet Visa.
Zároveň výzvu MasterCard veřejně kritizoval trenér brazilské reprezentace Tite, podle něhož podobná akce akcentující individuální výkony škodí týmovému pojetí fotbalu.
MasterCard proto po víkendu, kdy kampaň hájila, oznámila v pondělí její zrušení. "Na základě zpětné vazby upravujeme tuto na akci na příspěvek milionu jídel v roce 2018. Ty doplní 400 000 jídel, jež jsme už v rámci této akce darovali," uvedla společnost pro agenturu AP.