Hlavní obsah

Narodil se reprezentační fanklub. A pro členy má vstupenky na vyprodaný zápas s Brazílií

V práci dal výpověď, jen aby se mohl věnovat nápadu, jímž byl posedlý. „Nejen já. I kamarádům a známým reprezentační fanklub scházel. Fanouškům také. Jen čekali na impuls, který teď přichází,“ svěřoval se manažer nově zrozeného fanklubu české fotbalové reprezentace Svatopluk Smysl, když představoval projekt, který už ve středu oficiálně spatří světlo světa.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Česká fanynka na zápase fotbalové reprezentace

Článek

„Prvních devět set mailů od fanoušků už mám v počítači. A to jsme ještě nezačali fungovat," pochlubil se zájmem, který jeho nápad mezi fotbalovými příznivci okamžitě vyvolal. Proto má smělé představy a velké plány.

„Počítám, že deset tisíc fanoušků bychom sdružovat mohli," odhaduje manažer fanklubu, že zájem mezi fotbalovými příznivci poroste. Třeba i proto, že už vstupní bonus je obrovsky lákavý. Na beznadějně vyprodaný březnový zápas s Brazílií do pražského Edenu získal fanklub od fotbalové asociace 2200 vstupenek.

„A ty samozřejmě nabídneme prvním 1100 členům," je Smysl přesvědčen, že i takovéto lákadlo pomůže fanklubu k rychlému růstu.

„Příjemné podobné plány poslouchat, protože pro fotbal jsou fanoušci nesmírně důležití. U nás zatím vše probíhalo živelně a nekoordinovaně. Na vesnici se prostě chlapi domluvili a jeli společně na zápas," přivítal založení fanklubu i trenér národního mužstva Jaroslav Šilhavý, který pamatuje, že v minulosti fungoval Klub přátel reprezentace, jehož členové jezdili s fotbalisty po celém světě. Jedno, zda se hrálo v Rijádu nebo Tiraně.

Zájemci o vstup do Fanklubu české reprezentace se více informací dozví na e-mailové adrese fans@fanklubrepre.cz nebo twitterovém účtu @fanklubrepre. Členství platné do července 2020 včetně uvítacího balíčku vyjde na 890 korun, děti zaplatí 490 korun.

„Ostatně, na klubové úrovni nejlépe vidíme, jak jsou fanoušci důležití. Pro Slavii, Spartu, ostravský Baník jsou dvanáctým hráčem. I my je potřebujeme," líbily se mu plány, pro které hledali zakladatelé českého fanklubu inspiraci i v zahraničí.

„Jeli jsme dokonce na fanouškovský workshop do Mnichova, abychom zjistili, jak pracují a na co se zaměřují fankluby v cizině," prozradil Stanislav Smysl, že třeba od Francouzů se poučili, jak vyjednávat o výhodnějším nákupu vstupenek a od Němců, jak dojednávat setkání členů fanklubu s trenéry a hráči reprezentace.

„Poprvé se sejdeme už při nastávajících zápasech národního týmu. V Anglii plánujeme i fanpointy v hospodách kolech stadionu ve Wembley, chceme sehrát i fotbalový zápas proti anglickým fanouškům. A v Praze při střetnutí s Brazílií budou mít členové našeho klubu zase možnost ovlivnit výběr hudby na stadionu. V budoucnu se pak chceme podílet i na choreografii při zápasech," poodhalil něco z nejbližších plánů.

„Fotbal se hraje pro fanoušky a čím víc se toho pro ně udělá, tím lépe. Pamatuji, jak s námi jezdili, jak nás fantasticky podporovali doma i venku. Pro hráče je jejich podpora strašně důležitá," přivítal založení fanklubu, který vznikl s podporou Fotbalové asociace ČR, držitel Zlatého míče Pavel Nedvěd.

Reklama

Související témata: