Komise rozhodčích na hokejovém šampionátu v Minsku uznala, že druhý gól Dánska do české sítě neměl být pro jasné postavení útočícího hráče v brankovišti uznaný a omluvila se českému týmu za zjevnou chybu amerických rozhodčích. Dá se předpokládat, že dvojice Kaval, Patafie bude mít omezenou delegaci na příští zápasy šampionátu.

Dánové se radují, jejich gól proti Čechům ale neměl platit.
Vasily Fedosenko, Reuters
Vedení českého týmu se obrátilo na sekretáře komise rozhodčích IIHF Konstantina Komissarova se žádostí o prověření několika situací, které byly zjevně posouzeny nesprávně a v rozporu s pravidly.
Vedle druhého dánského gólu šlo i o nepřesně uložený trest útočníkovi Janu Kovářovi na pět minut a do konce utkání za zranění kanadského kapitána Bieksy. I tady komise uznala pochybení s tím, že měl být uložen trest za hru vysokou holí na dvakrát dvě minuty.
Neměl platit ani gól Švédů
Komise rozhodčích dokonce dospěla k závěru, že jedna z branek Švédska při utkání s Českem, jak prokázalo rozfázování videozáznamu, uznána být neměla pro postavení v brankovišti, v tomto případě však podle Komissarova byla úloha rozhodčích výrazně ztížena rychlostí akce.
Sekretář komise se každopádně za všechna rozhodnutí českému mužstvu veřejně omluvil a zdůraznil, že další kroky podniknuty nebudou, což ostatně ani nebylo cílem české žádosti. "Z našeho pohledu je nejdůležitější, aby se výklad například při postavení útočícího hráče v brankovišti sjednotil a aby podobných chybných rozhodnutí bylo co nejméně," přiznal generální manažer Slavomír Lener.
Zmíněné chyby přiměly asistenta českého kouče Jaroslava Špačka k prohlášení, že rozhodčí jsou špatným článkem mistrovství a gólman Alexander Salák mluvil o ostudě a doufal, že si američtí sudí, kteří Dánům uznali ten gól, už na šampionátu nezapískají.
Jaké jsou výkony rozhodčích na hokejovém MS?