Hlavní obsah

M. Schumacher uhájil vedení a vyhrál v Imole

SAN MARINO

Němec Michael Schumacher s vozem Ferrari vyhrál posedmé v kariéře Velkou cenu San Marina formule 1. Na oblíbeném okruhu v Imole v neděli vybojoval po napínavém souboji s mistrem světa Španělem Fernandem Alonsem první vítězství od loňského června a posunul se na druhé místo celkového pořadí. Za vítězem dvou letošních závodů Alonsem zaostává o 15 bodů. Třetí skončil Kolumbijec Juan Pablo Montoya z McLarenu.

Článek

Symbolicky na okruhu Enza a Dina Ferrariových ukončil sedminásobný světových šampión ve službách italské stáje dlouhé čekání na úspěch. Během loňského trápení vyhrál Schumacher jen skandální Grand Prix USA za účasti šesti vozů. Předtím se radoval naposledy v Suzuce v říjnu roku 2004, během kterého nastřádal třináct prvenství.

Po nevydařených vystoupeních v Sepangu a Melbourne se sedmatřicetiletý jezdec vrhl zarputile do práce a testování přineslo své ovoce. Už v sobotu Schumacher naznačil zlepšení vítězstvím v kvalifikaci. Ziskem 66. pole position připravil o poslední významný rekord ve formuli 1 slavného Brazilce Ayrtona Sennu, který si první místo na startu vyjel naposledy v roce 1994 právě v Imole, kde následně zahynul při závodě.

Další vylepšení rekordu

V neděli Schumacher k radosti desetitisíců "tifosi" na svůj sobotní úspěch navázal a připsal si již 85. triumf, jímž opět vylepšil svou rekordní bilanci. Dominantním výkonem ukončil letošní nadvládu Renaltu, jehož jezdci vyhráli předchozí tři závody.

"Byl to pro nás víkend snů, nejprve pole position a teď vítězství. Měli jsme za sebou dva náročné závody s několika chybami a poučili jsme se z toho. Tvrdě jsme pracovali a řada novinek v aerodynamice, na motoru i pneumatikách se projevila. Jsme zase schopní konkurovat nejlepším. Nebyl to lehký závod," prohlásil Schumacher, který se vyrovnal i s potížemi s pneumatikami po první zastávce v depu. "Musíme to teprve analyzovat. Po druhém pit stopu to ale bylo zase dobré," uvedl Němec.

Alonso, jenž zvítězil v Imole před rokem, startoval z páté pozice a okamžitě se pustil do stíhání Schumachera. V úvodu závodu mu v cestě za německým rivalem bránil taktickou jízdou druhý pilot Ferrari Felipe Massa, takže náskok vedoucího Němce vzrostl až na třináct sekund. Postupně sice slábl, ale v 42. kole se Schumacher po druhé zastávce v boxech stihl vrátit na trať těsně před Alonsem a čtyřiadvacetiletý Španěl ho ve zbytku závodu navzdory veškeré snaze nedokázal předjet.

Vyměněné role

Oba soupeři si tak vyměnili role z loňska, kdy za sebou Alonso v závěrečných dvanácti kolech držel dorážejícího Schumachera. Němec tentokrát vyhrál s náskokem dvou sekund. "Tohle je naštěstí okruh, kde, jak víme z loňska, je takřka nemožné předjíždět, pokud někdo neudělá chybu," řekl spokojený vítěz.

"Čekal jsem na příležitost, ale nepřišla. Byli jsme ale na dráze hodně rychlí, takže pro další průběh sezóny to vypadá dobře," konstatoval Alonso. Další jezdci sledovali souboj na špici z uctivé vzdálenosti, třetí Montoya ztratil na vítěze přes 15 sekund.

"Osm bodů je pro mě perfektní výsledek. Zase jsem o něco utekl Giancarlovi (Fisichellovi) a Kimimu (Räikkönenovi), takže jsem spokojený," řekl španělský pilot.

Button ztratil v boxech

Úvodní kolo závodu poznamenala kolize japonského nováčka Judžiho Ideho s Christijanem Albersem, jehož vůz se ve Villeneuveově šikaně několikrát otočil a zcela zdemolovaný a převrácený zůstal ležet v bezpečnostní zóně. Nizozemský pilot však z vraku odešel po svých.

Další dramatická situace nastala v 30. kole, kdy Jenson Button při zastávce v depu dostal signál k rozjezdu, přestože mu stále do monopostu proudil hadicí benzin. Britský pilot poškodil zařízení a musel znovu zastavit. Při nastalém chaosu ztratil druhý muž sobotní kvalifikace spoustu času a přišel o naději na stupně vítězů. Nakonec dojel sedmý.

Pátým závodem sezony bude Velká cena Evropy, kterou bude hostit 7. května německý Nürburgring.

Výsledky:
1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 1:31:06,486, 2. Alonso (Šp./Renault) -2,096, 3. Montoya (Kol./McLaren) -15,868, 4. Massa (Braz./Ferrari) -17,096, 5. Räikkönen (Fin./McLaren) -17,524, 6. Webber (Austr./Williams) -37,739, 7. Button (Brit./Honda) -39,635, 8. Fisichella (It./Renault) -40,200, 9. R. Schumacher (Něm./Toyota) -45,511, 10. Barrichello (Braz./Honda) -1:17,851.
Průběžné pořadí MS:
1. Alonso 36 b., 2. M. Schumacher 21, 3. Räikkönen 18, 4. Fisichella 15, 5. Montoya 15, 6. Button 13.
Pohár konstruktérů:
1. Renault 51, 2. McLaren-Mercedes 33, 3. Ferrari 30, 4. Honda 15, 5. BMW-Sauber 10, 6. Williams-Cosworth 8.

Reklama

Související témata: