Hlavní obsah

Přinesou gumy s menší životností napínavější F1? Piloti nejsou zajedno

Obutí od firmy Pirelli vydrží méně, než to loňské od Bridgestonu. To je jeden z poznatků, který si odnesli piloti formule 1 z třídenních testů ve španělské Valencii. Podle některých jezdců to však není vůbec na škodu. Naopak. Častější zastávky v boxech mohou závodům jen přidat další porci atraktivity.

Článek

V paddocku se šíří názor, že Pirelli dostalo nižší životnost pneumatik jako zadání. Nikdo ale neprotestuje. Fakt, že loterie s pneumatikami znamená větší atraktivitu, snad ani zpochybnit nelze. Stačí si vzpomenout na loňskou Velkou cenu Kanady a srovnat jí třeba s úvodním závodem v Bahrajnu, kde jezdci absolvovali jednu povinnou zastávku a jinak se soustředili na maximální šetření gum. Nuda k uzoufání!

Jedním z pilotů, který by častější zastávky přivítal, je mistr světa z roku 2008 Lewis Hamilton. „Loni jsme pochopitelně jezdili jen na jednu zastávku. Nové gumy ale odcházejí podstatně dříve, což by mohlo vést ke dvěma i třem pitstopům. Což je myslím jedině dobře. Závodění s jednou zastávkou jsem totiž neměl moc rád, nebylo tam tolik vzrušujících okamžiků, jako když se jezdilo k mechanikům víckrát,“ prohlásil ve Valencii jezdec týmu McLaren.

Podle Nika Rosberga z Mercedesu ale není pouhá nižší životnost gum zárukou atraktivního závodění. „Nesdílím názor, že to zvýší atraktivitu závodů. Z minulosti víme, že nejatraktivnější závody byly takové, kdy gumy odcházely proti předpokladům,“ poznamenal pětadvacetiletý pilot.

Odrbané obutí ve Valencii proti tomu nijak neřešil Robert Kubica z Renaultu. „Nemyslím si, že by nové pneumatiky byly natolik odlišné, aby ovlivnily pocit za volantem a jezdecký um. Upřímně si ale netroufám soudit: zatím pouze testujeme. A v Pirelli mají podle mě dost zkušeností na to, aby si závěr udělali sami. Moc dobře vědí, kterým směrem se vydat. Na směsích pořád pracují a zlepšují se,“ tvrdí polský závodník, který uzavřel testy ve Španělsku nejrychlejším časem dne.

Reklama

Související témata: