Článek
„Tento zákaz byl očekáván až po konci sezóny. Je proto zvláštní, že přišel v jejím prostředku... Zákaz tolik nepostihne McLaren, Mercedes a Renault. Ferrari z něj bude mít dokonce užitek,“ poznamenal pro list Bild jeden z bosů týmu Red Bull Helmut Marko.
Konečný podpis na zákaz dal totiž prezident FIA Jean Todt, bývalý šéf stáje Ferrari. Vettel vyhrál letos pět ze sedmi závodů a vede šampionát s náskokem 60 bodů před Jensonem Buttonem z McLarenu. Red Bull však stál na pole position ve všech sedmi závodech. Podle odborníků právě v kvalifikaci na tomto systému hodně vydělával. Využití výfukových plynů ho mělo zrychlit oproti ostatním až o půl sekundy na kolo, což je výrazný rozdíl. V samotném závodě už nebyl zmíněný systém zdaleka tak výhodný.
„Je to podivné, že zákaz přichází v půlce sezóny, ale s tím se musíme vyrovnat. Ve Valencii můžeme tento systém ještě použít. Nepochybuji o tom, že naši inženýři už hledají řešení a určitě ho najdou do závodu v Silverstonu. Myslím si, že nás to tolik nezvýhodňovalo. Rozhoduje se v závodě, kde systém není až tak přínosný, jeho efektivita je minimální. Přednosti našich vozů jsou v něčem jiném a my to dokážeme i přes toto omezení,“ pravil nevzrušeně Sebastian Vettel.