Článek
Hamilton se v první části programu na trati moc dlouho neohřál, okruh objel jen čtyřikrát a bez pak se jeho vůz zastavil, aniž by třicetiletý pilot absolvoval měřené kolo. Podle vyjádření Mercedesu nebyl problém s motorem zásadní a Hamilton tak nemusel mít strach z porušení pravidla o použití čtyř pohonných jednotek na sezónu.
Potíží svého týmového parťáka okamžitě využil Rosberg, který zajel nejrychlejší kolo před dvojicí jezdců Ferrari Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel. Spokojený mohl být zejména Räikkönen, jemuž se v závěru tréninku podařilo snížit manko na německého pilota z osmi desetin na tři a blýskl se nejrychlejšími časy v prvním a závěrečném sektoru.
První ostré představení v kokpitu po havárii při testech v Barceloně absolvoval Fernando Alonso, který se se ztrátou 2,7 sekundy na Rosberga zařadil na 14. místo. Poprvé se na trati představily také vozy stáje Manor (dřív Marussia), jimž ovšem nejrychlejší Rosberg ujel o víc než šest sekund.
Nejrychlejší kolo a další potíže
Odpoledne už souboj s chronometrem zvládl nejlépe Hamilton, přestože kvůli opravě motoru přišel o úvodních padesát minut programu a navíc záhy po rychlém kole, v němž se jako jediný z jezdců dostal pod 1:40 min., hlásil do rádia problémy s podřazováním. Mechanici Mercedesu tak možná budou mít v Malajsii pořádně napilno.
I v druhé části pátečního programu si druhou příčku zajistil Räikkönen, třetí čas zaznamenal Rosberg. Výrazné zlepšení zaznamenal Daniil Kvjat s vozem Red Bull, který na čtvrtém místě zaostal za Hamiltonem o půlsekundu. Neuspokojivé výsledky naopak zaznamenali oba jezdci McLarenu - Alonso byl 16., Button hned za ním.
Velká cena Malajsie pokračuje v Sepangu sobotní kvalifikací, samotný závod startuje v neděli v 9.00 SELČ. Přímé přenosy vysílá televize Sport1 a Sport2, podrobnou on-line reportáž ze závodu najdete na Sport.cz.
Velká cena Malajsie - měřené tréninky | ||
---|---|---|
1. trénink: | ||
1. Rosberg (Něm./Mercedes) | 1:40,124 min. | 20 kol |
2. Räikkönen (Fin./Ferrari) | +0,373 s | 17 kol |
3. Vettel (Něm./Ferrari) | +0,861 | 13 kol |
4. Grosjean (Fr./Lotus) | +1,419 | 14 kol |
5. Sainz (Šp./Toro Rosso) | +1,472 | 26 kol |
6. Ricciardo (Aus./Red Bull) | +1,663 | 15 kol |
7. Verstappen (Niz./Toro Rosso) | +1,679 | 23 kol |
8. Bottas (Fin./Williams) | +1,758 | 23 kol |
9. Kvjat (Rus./Red Bull) | +1,931 | 18 kol |
10. Ericsson (Švéd./Sauber) | +1,940 | 16 kol |
11. Massa (Braz./Williams ) | +1,979 | 23 kol |
12. Maldonado (Ven./Lotus) | +2,443 | 19 kol |
13. Marciello (It./Sauber) | +2,497 | 13 kol |
14. Alonso (Šp./McLaren) | +2,761 | 20 kol |
15. Hülkenberg (Něm./Force India) | +2,769 | 13 kol |
16. Pérez (Mex./Force India) | +2,930 | 15 kol |
17. Button (Brit./McLaren) | +2,976 | 19 kol |
18. Stevens (Brit./Manor) | +6,562 | 8 kol |
19. Merhi (Šp./Manor) | +7,559 | 8 kol |
20. Hamilton (Brit./Mercedes) | bez času | 4 kola |
2. trénink | ||
1. Hamilton | 1:39,790 min. | 16 kol |
2. Räikkönen | +0,373 | 29 kol |
3. Rosberg | +0,428 | 26 kol |
4. Kvjat | +0,556 | 17 kol |
5. Bottas | +0,660 | 31 kol |
6. Massa | +0,770 | 27 kol |
7. Vettel | +0,862 | 29 kol |
8. Verstappen | +1,430 | 30 kol |
9. Ericsson | +1,471 | 30 kol |
10. Ricciardo | +2,009 | 8 kol |
11. Maldonado | +2,087 | 15 kol |
12. Nasr (Braz./Sauber) | +2,198 | 30 kol |
13. Pérez | +2,452 | 24 kol |
14. Sainz | +2,501 | 31 kol |
15. Hülkenberg | +2,540 | 28 kol |
16. Alonso | +2,716 | 25 kol |
17. Button | +2,847 | 24 kol |
18. Grosjean | +3,158 | 7 kol |
19. Stevens | +5,914 | 12 kol |
20. Merhi | +7,439 | 6 kol |