Hlavní obsah

Motocyklista Pešek rozdá úkoly a poletí do Kataru

PRAHA

Vypadal unaveně. Měl za sebou nepříjemný chirurgický zákrok na palci u nohy a hlavně dopolední tréninkovou jednotku. Ale i tak český motocyklový závodník Lukáš Pešek hýřil dobrou náladou. „Jestli budu letos na bedně? Na banánové stoprocentně,“ vtipkoval borec, který se v minulém týdnu blýskl devátým místem při testech v Jerezu.

Článek

Už v pátek letí do Kataru, kde ho čekají poslední testy a příští neděli ve večerním závodě se strojem Aprilia ostrý start do druhé sezóny v kubatuře do 250 ccm. „Každou pozici v první desítce beru jako umístění na stupních vítězů. Když se vtěsnám mezi pět nejlepších, půjde o senzaci,“ vyprávěl už vážnějším tónem třiadvacetiletý závodník.

Tvář mu zdobilo lehké strniště. „Nemám ani čas, abych se oholil, jak dřu,“ vykládal. Tentokrát nevtipkoval. Po první sezóně ve střední třídě mistrovství světa začal spolupracovat s kondičním trenérem Antonínem Strachem. Jeho služeb využívá třeba úspěšná lyžařka Šárka Záhrobská. I Pešek doufá, že ho spojení s nenápadným mužem v pozadí vynese mezi elitu.

„V listopadu jsem byl na fyzických testech, v úterý jsme je zopakovali. Pokrok je obrovský. Při jízdě na motorce jsem o dvacet tepů níže než před rokem. To jsem byl vyjukaný, vystresovaný a neměl takovou sílu,“ vykládal borec přezdívaný Česílko. „A přitom ještě stále cítím velké rezervy. Mohu se zlepšovat.“

Pešek: Jsem silnější psychicky i fyzicky

Během první sezóny na dvěstěpadesátce pochopil, že na fyzické kondici je třeba zapracovat. I proto během zimy dřel do úmoru. „Fyzicky se cítím skvěle. Tudíž jsem pochopitelně silnější i psychicky, protože nemusím řešit, jestli vydržím nebo ne,“ vysvětloval Pešek.

Srovnávat časy loňských a letošních testů nechtěl. „Lukáš Pešek tehdy a dnes, to jsou dva rozdílní závodníci,“ usmál se. Když zajel v Jerezu devátý čas, naplnil milovníka hip hopu optimismus. „Za těch dvanáct měsíců jsem odložil návyky ze stopětadvacítky a naučil jsem se zacházet se silnější motorkou. Už se blížím optimální stopě. Ztrácel jsem hlavně při akceleraci v pomalých zatáčkách, na brzdy jsem zase soupeře dojížděl. Připadal jsem si jako na gumě,“ vykládal Pešek.

I zítra ho čeká trénink. A také balení na cestu. V Kataru bude skoro čtrnáct dnů. „Stihnu už jenom rozdat úkoly,“ smál se obdivovatel Italů Rossiho a Capirossiho. „Musím zařídit, aby vše běželo i v sezóně, jako bych nikam neodjel. Taky jsem slíbil, že zajdeme na Matějskou pouť, ale nějak jsme to nezvládli. Pořád trénuji. A v hlavě už mám závody,“ kál se Pešek. „Ale přítelkyně mě podporuje. Věděla, že jsem závodník a s tím do vztahu šla. Kdyby moje vytížení nesnesla, neklapalo by nám to. A jsme spolu už rok a půl,“ vyprávěl Pešek.

Z přítelkyně na závodech nervózní není

Při prvním podniku mistrovství světa borce s číslem 52 přítelkyně podporovat nebude. Na vybraných závodech v průběhu sezóny už budou společně. „Když přijela loni, závody ji nadchly. Dříve jsem si myslel, že mě bude přítomnost partnerky znervózňovat, ale nebyla pro mě rušivým elementem. Je úplně v pohodě! A hlavně je samostatná,“ culil se Pešek.

A co si myslí o první GP v Kataru? „Sezóna vlastně začíná ve skutečnosti až druhým závodem v Japonsku, protože na okruhu Losail se jede za tmy. To je hodně specifické,“ upozornil Pešek.

Poprvé se bude muset vypořádat s novým formátem závodního víkendu. Na jezdce totiž čeká jediná kvalifikace místo dosavadních dvou. „Samozřejmě jde o velkou komplikaci, protože mám jenom jednu motorku. Je to další starost do hlavy navíc. Když spadnu a něco se stane, nebudu mít šanci zajet čas, protože chvíli trvá, než se motorka opraví,“ posteskl si Pešek.

Přitom lze očekávat, že na dráze bude velká tlačenice. „Když se v Jerezu při testech jeden den jezdilo společně se stopětadvacítkami a pouze hodinu byla trať vymezená jen pro naši kubaturu, bylo to jako v čekárně. Jezdci, kteří si nevěří, budou čekat na ty lepší. Za Simoncellim, Bautistou či Barberou se můžete vyvést. Ale já pojedu za sebe. Jsem si jistý, že na to mám.“

Reklama