Hlavní obsah

Sprint je adrenalin pro všechny, tvrdí trojnásobný vítěz Trofeje FIA mistrovství Evropy Tomáš Vavřinec

Automobilové sprinty začaly v podstatě jako součást tuningových srazů. Dnes je to regulérní sportovní disciplína, která už pošesté vyhlásila mistry republiky a Svaz motoristických sprintů, kterému předsedá český automobilový reprezentant Tomáš Vavřinec, je partnerem Autoklubu České republiky.

Foto: Archiv Tomáše Vavřince

Tomáš Vavřinec v cíli po triumfu v jednom ze závodů.

Článek

Letos se jelo patnáct závodů pro automobily a deset pro motocykly. Vyhlášeno bylo celkem 28 mistrů republiky v jednotlivých kategoriích, přičemž u automobilů je základní rozdělení na podle možností úprav na kategorii 1 cestovní vozy a kategorii 2 speciální vozy. Samozřejmě se ještě dělí na benzínové a naftové motory a dále také na třídy podle obsahu motoru. Je vypsána třída i pro tělesně postižené řidiče.

Foto: Archiv Tomáše Vavřince

Dlouhý had čekajících na startu sprintu.

Archiv Tomáše Vavřince

„Před letošní sezonou jsme vyladili propozice, abychom více odlišili cestovní a speciální vozy. Pro jedničku je zapotřebí mít technický průkaz a auto musí odpovídat předpisům pro běžný provoz až na povolené úpravy uvedené v propozicích. Ve dvojce jsou naopak dovoleny volné úpravy a mohou se zde použít pneumatiky bez dezénu (slicky) a před startem i jejich nahřívání tak jako na světových závodech. Fantazii se meze nekladou, samozřejmě za předpokladu dodržení bezpečnostních předpisů," zdůraznil Vavřinec.

Zájem rok od roku stoupá

Zájem o sprinty rok od roku roste, protože díky rozdělení jsou závody přístupné komukoliv, kdo si tenhle adrenalin v bezpečných podmínkách chce zkusit. „Startujících v součtu všech vypsaných závodů bylo přes tisíc, celkem bodovalo na sedm stovek jezdců a jezdkyň. Žen, které se přihlašují, také přibývá. Výhodou je, že pravidla jsou jednoduchá, můžete se přihlásit přes naše webové stránky www.smscz na jeden závod, nebo absolvovat celý seriál, startovné nepřesahuje 300 korun. Pořadatelé tuningových srazů, jako jsou Car Wars, Tuning Sport a JH Tuning zajišťují bezpečnost, za kterou i zodpovídají a za to jim patří velký dík. Daří se i získávat partnery, kteří nám dodávají věcné ceny pro vítěze" vysvětlil Vavřinec.

Foto: Archiv Tomáše Vavřince

Královny galavečera Supermiss 2018.

Archiv Tomáše Vavřince

Najít odpovídající tratě, dlouhé od 150 do 1000 m prý není problém. „Využívají se převážně letiště a tradičně Automotodrom v Brně. Samozřejmě při závodech nechybí kvalitní zajištění, počínaje traťovými komisaři a pořadateli, přes sanitky a požárníky, až po zázemí pro diváky, kterých se schází opravdu hodně. Třeba tuningový sraz Car Wars v Panenském Týnci jich navštíví i přes deset tisíc. Zkusit si bez obav, co dovedu já a moje auto nebo motocykl, je určitě pro řidiče zajímavé," pravil Vavřinec, který je také producentem a pořádá soutěže Miss Motorsport a Supermiss a každoročně také turnaj pro dětské domovy.

Tomáš Vavřinec už šestadvacet let organizuje soutěže Miss. Letos byla SUPERMISS vyhlášena čtyřiadvacetiletá studentka Tereza Hudáková. Moderátor listopadového galavečera v pražském hotelu Hilton herec Jan Čenský vyhlásil také vítězky dalších soutěží krásy - Miss Motorsport se stala 22 letá Anastazie Kasatkina, Miss Praha 22letá Sumi Kadyrová, Miss Tourism Czech Republic 21letá Nikol Prachařová a v hlasování na stránkách mediálních partnerů soutěže pak diváci rozhodli také o Supermiss Media, kterou je 24letá Iveta Kindlmanová.

Reklama