Článek
Říkat nahlas své názory, když jste nazlobení, se nevyplácí. Může se to totiž obrátit proti vám. Své by o tom mohl vyprávět Fernando Alonso. Španělský jezdec ještě během svého působení ve formuli 1 často kritizoval Hondu. Japonská značka tehdy dodávala pohonnou jednotku McLarenu, ta však nebyla příliš spolehlivá.
Alonso během velkých cen dojížděl buď na nebodovaných pozicích, nebo mu motor selhal v průběhu závodu a nedojel ani do cíle. Vše pak vyvrcholilo tím, když po Velké ceně Japonska 2015 závodnímu inženýrovi do rádia řekl, že má v autě nejspíš motor GP2. Jeho hláška se dostala ven a Honda na ni ještě nejspíš nezapomněla.
Fernando Alonso's 2020 Indy car won't get Honda power in the end: report https://t.co/mh1Q7Fub3S pic.twitter.com/fVOZKBGlXb
— Jalopnik (@Jalopnik) February 3, 2020
Dvojnásobný světový šampion ve formuli 1 již několik let usiluje o zisk slavné Trojkoruny motorsportu. Vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a i trium ve Velké ceně Monaka F1 si již zajistil, stále mu ale chybí vyhrát Indy 500. Letos se o to měl pokusit s týmem Andretti. Čekalo se jen na potvrzení od Hondy, která stáji dodává motory.
Ta však podle webu f1i.com. spolupráci s Alonsem odmítla. Letošní účastník Rallye Dakar se tak na okruhu v Indianapolis nejspíš nepředstaví. Druhou značkou, která do IndyCar dodává motory, je Chevrolet. Týmy, které však jeho pohonnou jednotku využívají, už mají většinou jezdce pro své vozy domluvené. Alonsovi tak na výběr moc možností nezbývá a možná si bude muset počkat na příští rok.