Hlavní obsah

Když je domácí prostředí vyhodou. Česká stáj se chystá na 24 hodin Dubaje v pohodlí

PRAHA/DUBAJ

K&K Racing Válek Autosport je sice jediným českým týmem, který tento týden nastoupí v závodě Dunlop 24h Dubaj 2011, nicméně ono je to celé tak trochu jinak. Marcel Kusín, s Petrem Válkem hlavní postavy stáje, totiž ve Spojených arabských emirátech podniká a díky tomu má zázemí jako domácí závodníci. Což je mimořádně pohodlná výhoda.

Foto: Sport.cz

Členové týmu K&K Racing Válek Autosport stěhují materiál určený pro čtyřiadvacetihodinovku v Dubaji.

Článek

V pondělí, pět dní před startem závodu, je v jednom z rohů haly firmy Euwin rušno. Jinak rušno než ve zbytku továrny. Zatímco montéři  dávají u svých strojů dohromady plastová okna, v koutě velké budovy je „závodní oddělení“ a v něm pracují čeští mechanici. Vše, co se bude hodit, putuje na korbu nákladního nissanu.

„Marceli! Bereme i tyhle ráfky?“ volá šéfmechanik Martin Fišar zvaný Pepča na svého šéfa. „No jasně, jedeme přece čtyřiadvacítku, můžou se hodit. Ale ty dveře a zadek s křídlem tu necháme. To už je na okruhu,“ odpoví Kusín. Pohlédne na práci svých šesti mechaniků, jak putují mezi uskladněnými závodnickými věcmi a náklaďákem, a odejde o patro výš, do své kanceláře.

V dubajském zázemí týmu K&K Racing Válek Autosport bylo před přesunem na autodrom pěkně rušno.foto: K&K Racing Válek Autosport

Všechny stáje musejí pečlivě připravit a zorganizovat přepravu vozů a všeho, co k nim a celému týmu patří. Celá zázemí tak putují v kontejnerech po moři do dubajských přístavů. Dlouhý, komplikovaný a drahý proces. Na něj mohou zapomenout jen domácí týmy, kterých je ale ve světové mozaice devadesáti startujících aut naprosté minimum. „A my vlastně mezi ně tak trochu patříme,“ zasměje se Marcel Kusín.

Týmové auto, BMW 130i, je na okruhu Dubai Autodrome už od pátečních testů. Vše ostatní přepraví v úterý obyčejné nákladní auto. Z továrny v emirátu Adžmán to je k závodišti asi hodina jízdy. „No, všechno se nám najednou nevešlo, tak to otočíme dvakrát nebo vyrazíme dvěma náklaďáky,“ říká Lukáš Svoboda, mechanik, který na korbě vše ukládal a kurtoval. Kola, pojízdné bedny plné náhradních dílů, části karoserie, kusy náprav…

Legrácky skončí

Mechanici jsou sehraní kamarádi, při práci se navzájem popichují. Vtipy létají arabským provoněným vzduchem. Když cestou do továrny vykoukl od mořského pobřeží čumák starého odstaveného letadla, okamžitě z toho byla zastávka.  Fotografování a také prozkoumání vnitřku obřího stroje. „A kdo bude první v pilotní kabině?“ křikne Martin Fišar a už zkoumá, jak se tam dostat.

„Za chvíli nás tyhle srandičky přejdou, nezbude na ně jednoduše čas,“ prohodí při pohledu na mladší kolegy mávající z otevřené střechy Iljušina Jindřich Vrábek, nezkušenější člen soupisky mechaniků. Pravdu má.

Dnes začínají na okruhu technické a administrativní přejímky. Bude zapotřebí připravit box a zázemí. Posádka týmu K&K Racing Válek Autosport, vedle Kusína a Válka také Michaela Pešková z Bratislavy a Polka Karolina Czapka, se bude průběžně scházet k závodnickým poradám.

Dvaadvacetiletá Slovenka jako jediná z kvarteta nezná dubajskou dráhu, takže ve středu využije možnost jízdy osobním autem po okruhu. Seznámí se s tratí, na které se naostro začne kroužit ve čtvrtek. Po dvou volných trénincích přijdou kvalifikace, které rozhodnou o postavení na pátečním startu.

Reklama

Související témata: