Hlavní obsah

Už se nám nikdo nesměje, tetelí se ve Škodě

PRAHA

Dramatické zlepšení katapultovalo závodní vozy Škody Motorsport do popředí zájmu fanoušků i závodníků. Zatímco předchozí projekty WRC skončily bez úspěchu v zapomnění, Fabia S2000 s Finem Hänninenem a Čechem Kopeckým slaví úspěchy. A prosazuje se i v soukromých týmech v mistrovství světa či národních šampionátech.

Foto: Sport.cz

Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia S2000 na trati Italské rallye na Sardinii.

Článek

„Jasně si vzpomínám, když jsme auto v lednu minulého roku představovali v Monte Carlu, jak na nás všichni hleděli s despektem a předhazovali nám kolapsy Octavie WRC a Fabie WRC, které první soutěž ani nedokončily,“ říká Martin Lauer, vedoucí oddělení komunikace.

„Setkávali jsme se s nedůvěru a posměchem. Během doby jsme dokázali, že účast v IRC a návrat do rallye myslíme vážně,“ přitakává Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport.

Po propadáku Octavie WRC a následně i Fabie WRC se totiž mladoboleslavský tým stáhl do ústranní a dřel na vývoji Fabie S2000. Po pečlivých přípravách vstoupil na scénu nově se rodícího šampionátu Intercontinental rallye challenge. S jezdeckou dvojicí Hänninen-Kopecký hned na první soutěži udivil rychlostí. A ve srovnání s továrními vozy značky předchozí éry spolehlivostí. „Pracovali jsme na projektu od roku 2007,“ připomíná Hrabánek.

Na "bedně" stál Kopecký pětkrát

Český pilot v sezóně 2009 slavil tři druhá místa, dva triumfy a druhé místo absolutního pořadí IRC. Hänninen vyhrál v Rusku a byl třetí ve Zlíně. Letos jede mnohem lépe. Byl pětkrát na stupních vítězů, dvě rallye vyhrál. Kopecký přidal jedno vítězství a celkem čtyřikrát byl mezi třemi nejrychlejšími. K tomu je třeba přičíst trojí medailové účinkování Brita Wilkse a jedno Francouze Vouilloze s Fabiemi S2000 v barvách rodných zemí.

„Soupeři nás už berou vážně. Zaznamenáváme jen pozitivní ohlasy,“ upozorňuje Hrabánek, že už nikdo nezpochybňuje výkonnost mladoboleslavských vozů. „Výsledky jsou strašně důležité. Nejen z pohledu šampionátu, ale rovněž z hlediska fanoušků a značky, protože motorsport má ve Škodě obrovskou historii a současná skvělá představení na většině soutěží ohromným způsobem prospívají všem,“ vykládá Lauer.

Nechce odkrývat, jak narostl marketingový potenciál úměrně úspěchům. „Každý si snadno spočítá, že pro vyjednávání s jakýmkoliv partnerem je schůdnější mít v zádech pódiová umístění místo karambolů či nedokončených soutěží,“ nechce nechat nahlédnout do zákulisí Lauer. Fakt, že Škoda postavila soukromý tým do českého šampionátu a sbírá triumfy i v národních podnicích v dalších evropských zemích však mluví za vše.

Reklama

Související témata: