Článek
„Vojta si musí plnit závazky vůči Subaru. V lednu ho čeká důležitá Jänner Rallye, takže mi doporučil jako náhradu Michala Ernsta. Ten je ve čtyřiatřiceti letech velmi zkušeným navigátorem, jezdil rallye například se Štěpánem Vojtěchem, Tomášem Engem nebo Martinem Semerádem. Do party zapadl výborně a má za sebou už i první testy na písku,“ vysvětlil Loprais.
Druhá změna byla také vynucená. „Milan Holáň je otcem jamalu, zná ho dokonale. Bude nám chybět, jeho zdraví je však přednější. Petr Almáši má ale taky zkušenosti i z Dakaru. Jsou to velké změny, ale kvalitu InstaForex Loprais Teamu to nesnižuje,“ tvrdil Loprais.
Připomněl, že také posádka druhé tatry, která jede v barvách Bonver Dakar Teamu, doznala změny. „Vedle Tomáše Vrátného usednou do naší vylepšené tatry z loňského roku Ota Měřínský a Radim Pustějovský, tedy dva ostřílení matadoři,“ vysvětlil Loprais.
Oba týmy v minulých dnech absolvovaly testy na písečných dunách u Senice. „Teď už dolaďujeme a budeme balit. Auta musíme předat v Le Havru už 22. listopadu. S našimi fanoušky se rozloučíme 20. listopadu před nákupním centrem Galerie v pražských Butovicích,“ dodal.
Dakar pojedou vedle dvou závodních vozů i dva doprovodné kamióny. „Start je v Buenos Aires na Nový rok, cíl v Limě, kam musejí dorazit i vypadlé posádky, protože tam se bude nakládat na zpáteční cestu do Evropy. Věřím, že náš podvalník se jen projede bez zátěže po Jižní Americe,“ přál si Loprais.