Hlavní obsah

Z Čechů pojede v Monte Carlu jen Kresta

PRAHA

Jediná česká posádka podstoupí nástrahy prvního podniku letošního mistrovství světa v rallye, které začíná slavnou Rallye Monte Carlo. Na start čtvrtečního shakedownu se postaví Roman Kresta s Janem Tománkem s vozem Hyundai Accent WRC, mladoboleslavský tovární tým se na tratích světových soutěží objeví zřejmě až v polovině roku.

Foto: www.romankresta.com

Roman Kresta při testech vozu Hyundai Accent WRC před Rallye Monte Carlo.

Článek

"S nastavením vozu jsem před čtvrtečním shakedownem spokojený," píše loni v Monte Carlu desátý Roman Kresta v e-mailu zaslaném Právu. Pilně testoval ještě o víkendu, jen v sobotu najel 120 kilometrů.

"Accent se narozdíl od Peugeotu 206 chová naprosto odlišně, takže jsem si musel nejprve zvykat, že má jinak naladěný motor i nastavenou převodovku a je výbušnější. Zkoušel jsem, kam se mohu v rámci daných možností pustit ve smyslu ovladatelnosti auta," nabídl Kresta srovnání s vozem, s nimž se prosadil v roce 2003 a jako nejlepší soukromý jezdec dokonce vyhrál dvě rychlostní zkoušky světového šampionátu.

Solberg chce v Monte Carlu vyhrát

Všech pět přihlášených týmů do MS značek nasazuje po dvou vozech. Loňský vítěz v Monte Carlu Francouz Loeb pojede s vylepšeným Citroënem Xsara, stejně jako Španěl Sainz. "Vůz je dobře připraven, ale obhajoba bude velice těžká," přiznal Sébastian Loeb.

Odhodlán útočit je i úřadující mistr světa Nor Petter Solberg: "Naše evoluční subaru jsme testovali ve Švédsku a jsem s ním velmi spokojen. V Monte Carlu, které je velice prestižní soutěží, chci konečně vyhrát," přál si Nor, který v Subaru Impreza svezl i světového šampióna F-1 M. Schumachera. S druhým vozem této značky jede Fin Hirvonen.

Novinka Peugeotu

Se zájmem je očekáván start nových Peugeotů 307, které povedou Fin Grönholm a Belgičan Loix. Mitsubishi se vrací se zcela novým Lancerem pilotovaným Francouzem Panizzim a Italem Gallim. Za volanty továrních vozů Ford Focus usednou Estonec Märtin a Belgičan Duval.

Naostro se začíná zítra v 7 hodin ráno. V první etapě měřící 588 km na posádky čeká šest rychlostních zkoušek o celkové délce 144 km, v sobotu je na programu pět rychlostních testů (141 km/557 km) a v neděli už jen čtyři (104 km/269 km). Dvakrát se pojede slavným průsmykem Col de Turini. Cíl soutěže je ve 14.30 h před Knížecím palácem.

Reklama

Související témata: